انتخابات تجلی مردم سالاری دینی و حق تعیین سرنوشت است

فرماندار سنندج دهیاران را ملزم به هماهنگی و مشورت با ماموستایان در برنامه های فرهنگی در روستاها کرد و گفت: انتخاباب تجلی مردم سالاری دینی و حق تعیین سرنوشت است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در نشست با روحانیون و معتمدین بخش کلاترزان سنندج با برشمردن جایگاه زن در اسلام، گفت: مقام و جایگاه زن در دین اسلام از ارزش والایی برخوردار است و از دامن زنان عفیف شهدا، علما و مردان بزرگ پرورش می یابند.

وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام بیشترین استقبال از دین مبین اسلام توسط زنان بود، افزود: در سال های اخیر داعش با قصد نشان دادن چهره زشت از اسلام جنایت های را در حق زنان کرد که با خیال خام خود می توانند از گسترش اسلام جلوگیری کنند که شکست خوردند.

فرماندار شهرستان سنندج وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در این برهه از زمان را ضروری دانست و اظهار کرد: دشمن در مسأله حجاب به دنبال ایجاد دوقطبی و تبدیل ضد ارزش بی ححابی به ارزش در جامعه است، که با آگاه سازی روحانیون و هوشیاری زنان این نقشه  شوم آنان نقش بر آب می شود.

عسکری به برگزاری انتخابات در امسال نیز اشاره کرد و افزود: انتخابات نماد و تجلی مردم سالاری دینی و دخالت مردم در تعیین سرنوشت است که با مشارکت حداکثری و انتخاب نماینده ی اصلح و در طراز مردم و انقلاب، استان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کسی حق ندارد به جایگاه ماموستایان خدشه وارد کند، ادامه داد: ماموستایان به عنوان محور همه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در روستاها باید محل مشورت و راهنمایی شوراها و دهیاری ها باشند.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به وضعیت معیشت ماموستایان و حفظ کرامت و عزت نفس آنان با وجود مشکلات، یادآور شد: بحث معیشت ماموستایان دغدغه ی مدیران ارشد استان بوده و اقدامات مثبتی در حال انجام است که امیدوارم این پیگیرها نتیه رضایت بخشی به دنبال داشته باشد.

کد خبر 2759814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha