استقرار شعبه کشیک دادگستری در پایانه مرزی باشماق/لزوم مساعدت با افراد ممنوع الخروج در ایام اربعین

رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل شعبه کشیک ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در بازدید ۲ ساعته از پایانه مرزی باشماق مریوان بر لزوم حل مشکلات این پایانه در جهت ارائه خدمات به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: فرصت خدمت به امام حسین (ع) یک فرصت خاص و ویژه است و خادم بودن امام حسین و زوار آن حضرت بالاترین افتخار مسئولین کشور است.

وی اظهار کرد: امسال دومین سال میزبانی استان از زائرین اباعبدالله است و باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت عظیم معنوی استفاده شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم تامین اعتبار اربعین به عنوان پیوست بودجه سالانه در سال های آتی از طریق استانداری کردستان تاکید کرد و افزود: طرح توسعه مرز باشماق مریوان در دولت قبل با مشکل جدی وجود معارض مواجه بود و با ورود دستگاه قضایی استان اخیرا ۲۵ هکتار از این اراضی جهت اجرای طرح توسعه مرز تملک شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با حل مشکل این اراضی می بایست طرح توسعه پایانه مرزی باشماق با سرعت و جدیت در زمان مشخص به بهره برداری برسد و پیوست اربعین نیز در این طرح دیده شود.

وی همچنین بر لزوم مدیریت تانکرهای حمل سوخت در این پایانه مرزی در ایام اربعین تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در مسیر جاده جدید سنندج – مریوان وضعیت آنتن دهی موبایل با مشکل مواجه است که باید مخابرات استان با فوریت درصدد حل این مشکل برآید.

رئیس کل دادگستری کردستان وظیفه نظارتی دستگاه قضایی استان را در این خصوص از ۳ جنبه دانست و بیان کرد: دادستانی مرکز استان و مریوان از باب نظارت بر حقوق عامه، بازرس کل استان از باب نظارت بر حسن جریان امور امور و همچنین بازرسی فوق العاده از مرز در این ایام و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر پیشگیری از جرایم وظیفه دارند.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل شعبه کشیک ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین خبر داد و گفت: لیست افراد ممنوع الخروج به دادگستری استان منعکس شود تا از طریق دادستانی محترم کل کشور پیگیری شود و مشکلات آنها تا حد امکان جهت شرکت در پیاده روی اربعین حل شود.

وی بر لزوم استقرار ناوگان حمل و نقل در مسیر سنندج به مریوان و مریوان به باشماق تاکید کرد و افزود: موضوع حمل و نقل زایرین بعد از خروج از مرز نیز موزد تاکید است.

رئیس کل دادگستری کردستان همچنین ارتقای وضعیت کیفی پارکینگ ها را مهم عنوان کرد و اظهار کرد: استقرار تعدادی از مواکب در مسیر سنندج به مریوان و پلیس راه را بسیار ضروری است.

کد خبر 2759824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha