مدیریت شهری از توان هنرمندان تجسمی بهره گیرند

فرماندار شهرستان سنندج در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به اینکه هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل بشریت داشته اند، اظهار کرد: امروزه کسی نمی تواند نقش هنر را در بخش های مختلف نادیده بگیرد.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره هنرهای تجسمی هنرهای تجسمی جوانان ایران که به میزبانی سنندج برگزار شد، گفت: اگر هنر و هنرمندان نبودند تاریخ بشر روند تکاملش بدین گونه طی نمی شد بنابراین بخش زیادی از آن مدیون تلاش هنرمندان است.

وی با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی تاثیرگذار هستند، افزود: اندیشه ای در تاریخ می ماند و به آیندگان منتقل می شود که در قالب هنر باشد.

فرماندار شهرستان سنندج اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی را به استان کردستان داده اند که این به دلیل وجود مفاخر بزرگ و هنرمندان شاخص این دیار بوده است.

عسکری ادامه داد: در زمینه هنرهای تجسمی هم سنندج زادگاه هنرمندان بزرگ و شناخته شده ای هم چون ضیاالدینی ها و غریب پور هاست.

وی با بیان اینکه این جشنواره به نوعی آموزشی و در راستای انتقال مفاهیم و رشد هنر است، یادآور شد: می طلبد مدیریت شهری از توان هنرمندان هنرهای تجسمی بهره گیرند.

کد خبر 2759872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha