پست برق فشار قوی ۱۳۲ شهر مهاباد به زودی احداث خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس گفت: تجهیزات تأمین برق شهرستان مهاباد قبل از انقلاب ایجاد شده و فرسوده است لذا مقرر شده با تحویل زمین در منطقه خانگی احداث پست برق فوق قوی ۱۳۲ در شهر مهاباد شروع شود.

جلال محمودزاده در این خصوص به کردپرس اظهار کرد: روز گذشته در دیدار با آرش کُردی مدیرعامل شرکت توانیر کشور، مدیران عامل فوق توزیع برق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت تأمین برق مهاباد نشستی برگزار شد.

او با اشاره به اینکه تجهیزات تأمین برق شهرستان مهاباد که در سال ۱۳۴۷ و قبل از انقلاب ایجاد شده فرسوده است، بیان کرد: فرسودگی تجهیزات و حجم پست مستقر جوابگوی تامین برق مهاباد نیست و همچنین نواحی صنعتی شهرهای خلیفان و گوگ تپه نیز نیاز به تامین برق داشته لذا ظرفیت موجود جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

محمودزاده گفت: همین امر باعث قطع برق در پیک مصرف تابستان و زمستان خواهد شد برای همین دلیل در این نشست مقرر گردید با شروع و اتمام احداث پست برق فوق قوی ۱۳۲ در منطقه خانگی مشکل برق مناطق شهری شهر مهاباد رفع گردد.

نماینده مهاباد اظهار کرد: در جلسه مقرر شد در اوایل هفته آینده هیأتی از مسئولان شرکت توانیر کشور و شرکت های منطقه ای برق آذربایجان غربی و شرقی به منظور تحویل زمین در منطقه خانگی و شروع احداث پست برق فوق قوی ۱۳۲ در شهر مهاباد حضور یابند.

او تاکید کرد: البته سال گذشته ن با احداث پست ۱۳۲ شهر خلیفان (در روستای کوشکدره) مشکل افت ولتاژ برق و تأمین برق صنایع ازجمله ناحیه صنعتی خلیفان مرتفع شد.

به گزارش کردپرس، قطعی های برق در مناطق مختلف شهری مهاباد در سال های اخیر افزایش یافته و مردم گاهی چندین ساعت با قطعی برق روبه رو بوده اند. در برخی مناطق همزمان با قطعی برق تمامی خطوط تلفن ثابث و همراه هم از کار افتاده و برقراری تماس های اورژانسی هم غیر ممکن شده است/.

کد خبر 2759885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha