وضعیت بحرانی آوارگان در شمال و شرق سوریه

سرویس ترکیه - آوارگان جنگی ساکن در اردوگاه های شمال و شرق سوریه در وضعیت بحرانی و بدون کمترین امکاناتی زندگی می کنند. 

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر (HRW) گزارشی از کمک های سازمان ملل به اردوگاه های شمال و شرق سوریه منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که ده‌ها هزار پناهجو در اردوگاه های آوارگان حضور دارند و کمک‌های بین المللی به این اردوگاه ها نرسیده و شرایط زیست آوارگان در این اردوگاه ها بحرانی است. 

دیده بان حقوق بشر در این گزارش با تاکید بر اینکه پناهندگان باید از شرایط مناسب، غذای کامل، آب آشامیدنی سالم، خدمات بهداشتی و آموزشی برخوردار باشند، اعلام کرد: «سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی کمک‌های محدودی را ارائه کردند که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. در نتیجه این امر ارائه خدمات بهداشتی و سلامت مختل شده، مواد اولیه در دوره گرم و سرد کاهش یافته و خطرات زیادی را برای ساکنان این اردوگاه ها به همراه داشته است.»

آدام کوگل، مدیر امور خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر نیز در سخنانی درباره وضعیت اردوگاه های آوارگان در شمال و شرق سوریه گفت: «چهار سال از زمانی که صدها هزار نفر، در پی حملات دولت ترکیه به شهرها و شهرک‌ها، در جستجوی مکانی امن به شمال و شرق سوریه مهاجرت کردند، می‌گذرد. با این حال این آوارگان به دلیل کمبود کمک ها در وضعیتی بحرانی قرار دارند.»

او با بیان این که ورود آوارگان به اردوگاه های شمال شرق سوریه، همچنان ادامه دارد، افزود: «این اردوگاه ها به کمک های بشردوستانه بیشتری نیاز دارند.»

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از دولت دمشق خواست موانع ارسال کمک‌ها به شمال و شرق سوریه را برطرف کند.

کد خبر 2759893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha