پزشکان بدون مرز نسبت به پیامدهای قطع بودجه اردوگاه هول هشدار داد

سرویس سوریه - پزشکان بدون مرز نسبت به قطع بودجه برای اردوگاه هول و پیامدهای منفی این تصمین برای ساکنان این اردوگاه خبر دادند.

به گزارش کردپرس، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) اعلام کرد که قطع  بودجه برای اردوگاه هول، پیامدهای منفی برای ساکنان این اردوگاه به دنبال خواهد داشت.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس،  MSF اظهار داشت که قطع بودجه به این معنی است که بیماران در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه نمی‌توانند به مراقبت‌های بهداشتی حیاتی دسترسی داشته باشند.

در گزارشی که روز شنبه توسط MSF منتشر شد، این سازمان از کمک‌کنندگان بین‌المللی خواست تا تدابیر فوری برای نجات جان این شهروندان و جلوگیری از بلایای بیشتر اتخاذ کنند.

این سازمان تاکید کرد که جان ساکنان اردوگاه‌های کردستان سوریه و به ویژه ساکنان اردوگاه هول در خطر است و افزود که برای اطمینان از تداوم ارائه مراقبت‌های بهداشتی به کسانی که در اردوگاه هول و سایر اردوگاه‌ها در شمال و شرق سوریه زندگی می کنند، باید بودجه در اولویت قرار گیرد.

پزشکان بدون مرز در پایان تصریح کردند: «ساکنان اردوگاه هول نمی‌توانند به مراقبت‌های بهداشتی در خارج از اردوگاه دسترسی داشته باشند به ویژه کسانی که از بیماری‌های جدی رنج می‌برند.»

کد خبر 2768814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha