لزوم توافق ترکیه و آمریکا بر سر کردهای سوریه

مجله فارن افرز پیشنهاد کرده است بهترین راه برای ایجاد ثبات در سوریه، گفتگوی آمریکا و ترکیه پیرامون این موضوع و ترغیب کردن کردهای سوریه برای توافق با دولت مرکزی سوریه است.

این مجله در مقاله ی تحلیلی خود به بررسی وضعیت سوریه پرداخته و بخشی از بی ثباتی در این کشور را به عدم تعامل ترکیه و آمریکا در این خصوص، با توجه به حضور نیروهای این دو کشور در سوریه و حمایت هر کدام از یکی از گروههای نظامی این کشور مرتبط دانسته است.

از نگاه این مجله یکی از عوامل ادامه بی ثباتی در سوریه  حملات پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه است، این در حالی است که نیروهای کرد نقش مهمی در مبارزه با داعش دارند و حملات ترکیه تمرکز نیروهای کرد برای مقابله با داعش را از بین می برد.

در این مجله بیان شده است، بهتر است هم ترکیه و هم آمریکا کردهای سوریه را به عادی سازی رابطه با حکومت بشار اسد تشویق و ترغیب کنند و در مقابل ارائه برخی خودگردانی های منطقه ای، کردها به ادغام ساختارهایشان با ساختارهای دولت مرکزی موافقت کنند.

فارن افرز با اشاره به این که اگر فقط یک فرمول برای خودگردانی منطقه ای برای کردهای سوریه در این کشور وجود داشته باشد ترکیه چاره ای جز پذیرش آن ندارد، نوشت: البته به این شرط که کردهای سوریه اجازه دخالت پ.ک.ک در امور مناطق تحت کنترل خود را ندهند.

این مجله تاکید کرده است که اگر این اقدامات با حمایت آمریکا برای ساماندهی وضعیت کردهای سوریه انجام شود، لازم است ترکیه نیز از ایجاد توافق میان رهبران کرد سوریه و دمشق حمایت کند.

کد خبر 2759901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha