نقشه راه منطقه مرزی و پایانه تمرچین باید برای تردد زائران تدوین شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: در صورتی که تردد زائران همه ساله از مرز تمرچین در آذربایجان غربی ادامه یابد لازم است تا نقشه راهی برای این منطقه مرزی و پایانه تدوین شود و در این باره با مسئولان استانی گفت وگو شد.

به گزارش کردپرس، سیدپرویز فتاح روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز تمرچین در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مثل مرز مهران و چذابه ما آمادگی داریم تا یک مکان ثابت و دائمی به این منظور برای بنیاد جهت ساخت اماکن اقامتی و پذیرایی در نظر گرفته شود.

او با اشاره به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه اظهار کرد: در یکسال اخیر از نظر جاده‌ای در مسیر تردد زائران اربعین اتفاقات خوبی افتاده و استقرار مواکب در داخل عراق که کردنشین هستند و همچنین در داخل ایران از ارومیه به نقده تا پیرانشهر دایر شده‌ و عشایر و اقوام مختلف هم پای کار آمده‌اند.

رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه آب و هوای آذربایجان غربی مساعد و خنک برای تردد زائران است، گفت: بنیاد در این مسیر موکب دارد و می‌تواند به سایر موکب ها هم از نظر اقلام و آب و سایر تولیدات بنیاد کمک کند.

فتاح با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات بیشتر از تصور ما در این مرز تمرچین فراهم است، اضافه کرد: گزارش شرایط مطلوب ایجاد شده در این مسیر به وزیر کشور اعلام می‌شود. همجنن  این مسیر خلوت بوده و عبور در کمترین زمان انجام می‌شود لذا به زائران شمال و شمال غربی کشور پیشنهاد می‌کنیم که تمرچین را برای تردد به سمت عتبات عالیات انتخاب کنند.

فتاح تاکید کرد: عمده آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین را سعی کردیم خودمان تامین کنیم و به نظر می‌رسد که اربعین پرشورتری در سال‌جاری داشته باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان روز پنجشنبه همراه با استاندار آذربایجان غربی راهی مرز تمرچین شده تا از وضعیت تردد زائران در این منطقه و موکب بنیاد بازدید کند.

کد خبر 2759918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha