۱۲۵ پروژه با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان در سنندج افتتاح می شود

فرماندار شهرستان سنندج گفت: در طول ایام هفته دولت، ۱۲۵ پروژه در حوزه های مختلف در سطح شهرستان سنندج با صرف اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: افتتاح ۲ طرح صنعتی، ۱۳ طرح حوزه کشاورزی، چندین فضای آموزشی و مدرسه، ۷ طرح تصفیه خانه فاضلاب روستایی، تصفیه خانه فاضلاب قلیان، ۱۶ پروژه مسکن محرومین، ۴ طرح صنایع دستی، احداث ۲ چمن مصنوعی در نایسر و یک مورد طرح هادی شهری بخشی از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی به خدمات قابل توجه در بحث مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: پس از جذب سهمیه ۲ هزار تن قیر رایگان، شهرداری سنندج بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر عمومی سطح شهر را آسفالت و بهسازی کرد.

فرماندار شهرستان سنندج از انجام پروژه پیاده رو سازی در سنندج به متراژ ۱۴ هزار متر طول خبرداد و اظهار کرد: شهرداری سنندج در حال احداث ۲ پارک بزگ است که می تواند در سرانه فضای سبز شهری تحولی ایجاد کند.

عسکری به حوزه مسکن ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سهمیه شهرستان سنندج احداث ۱۲ هزار و ۸۹۱ واحد طی ۴ سال بود که ۶۴ هزار و ۶۳۴ متقاضی در مرحله اول ثبت نام کردند که پس از پایش صورت گرفته ۳۴ هزار متقاضی مشمول این طرح شدند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم پایش متقاضیان نیز در حال انجام است، یادآور شد: تا کنون کار احداث ۳ هزار و ۶۱۱ واحد مسکونی در راستای اجرای طرح مسکن ملی، شروع شده است.

فرماندار شهرستان سنندج همچنین از اضافه شدن ۳۲ هکتار زمین در جاده ساحلی، ۱۳۰ هکتار شهرک وحدت و الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به سنندج خبر داد و بیان کرد: مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن ملی برای متقاضیان سنندج با این قدامات مرتفع می شود.

عسکری به حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با ایجاد اشتغال برای بیش از ۸ هزار نفر که سهمیه م ۷ هزار و ۶۰۶ نفر بود، ۱۱۰ درصد سهمیه اشتغال شهرستان را محقق کردیم و در سال ۱۴۰۲ سهمیه شهرستان که ۴ هزار و ۷۵۱ نفر بوده، تا این لحظه یک هزار و ۸۷۲ نفر معادل ۴۰ درصد تعهد ایجاد شده محقق شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تسهیلات تبصره ۱۶ موفق به جذب ۷۶ درصدی اعتبارات شدیم، افزود: در این راستا ۲۷۸ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد و ضمنا اعتباری که نتوانستیم جذب کنیم نیز حاصل کم کاری و عدم همکاری بانک های خصوصی بود.

فرماندار شهرستان سنندج به بحث انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و اظهار کرد: از اصحاب رسانه انتظار می رود به بحث انتخابات ورود جدی داشته باشند.

عسکری از پیش ثبت نام ۲۶۸ نفر در سنندج خبرداد و ادامه داد: ۳۳ نفر ثبت نام کنندگان خانم هستند و آمار پیش ثبت نام انتخابات، نوید دهنده این موضوع است که انتخابات پرشوری در کردستان برگزار می شود.

کد خبر 2759993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha