شناسایی ۱۸۱ فقره ملک مازاد دستگاه های اجرایی در کردستان/۴۲ بسته سرمایه گذاری آماده واگذاری به سرمایه گذاران است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: در بحث مولد سازی ۱۸۱ اموال بلااستفاده از دستگاه های اجرایی شناسایی شده که به قیمت کارشناسی امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که می تواند تحولی در حوزه های مختلف به ویژه عمرانی در استان ایجاد کند.

به گزارش کرد پرس، محمد مشیرپناهی در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت هفته دولت در سنندج برگزار شد، گفت: یکی از شاخص ترین فعالیت های این اداره کل بحث اعمال نظارت مالی و اجرای توزیع بودجه است و هر رقمی که از محل درآمدهای عمومی پرداخت و دریافت می شود از طریق خزانه صورت گرفته و ما به صورت مستقیم بر آن نظارت داریم.

وی اظهار کرد: در حوزه خزانه داری بحث توالی تمام پرداخت و دریافتی ها است و تمام نقدینگی هوایی که در دستگاه های اجرایی باید منتقل شود باید با نظارت این اداره کل صورت گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان افزود: در حوزه منابع عمومی بودجه خوشبختانه تا کنون انحراف و تخلفی نداشته و تمام منابع درآمدی و مصارف مشخص است که در کجا صرف شده است.

مشیرپناهی ادامه داد: در چند سال گذشته اتفاقات خاص و راهبردی در حوزه خزانه داری صورت گرفته و انضباط مالی مناسبی در این حوزه رقم خورده و تمام محل هزینه کرد منابعی که در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد، مشخص است.

وی یادآور شد: شفاف سازی عملیات مالی دولت یکی از برنامه های است که در چند سال گذشته آغاز شده و به صورت هوشمند تمام فرآیندهای مالی دستگاه های دولتی رصد می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: این انضباط مالی باعث شده که درآمد و هزینه کرد دولت و همچنین طلب و بدهکاری های دولت مشخص شود و بر اساس اطلاعات بودجه بسته شود و اعتبارات عمومی هزینه شود.

مشیرپناهی گفت: در حال حاضر دولت در کردستان ۶ هزار میلیارد تومان مطالبه داشته و ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۴۸ درصد این بدهی ها مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان و ۱۳ درصد مربوط به ذخیره مرخصی کارکنان است.

وی افزود: در بحث اموال نیز دولت مشکل داشت و نمی دانست که چه میزان اموال و دارایی دارد که طرح مولد سازی باعث شد این انضباط مالی در این بخش نیز شکل گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اظهار کرد: در بحث مولد سازی ۱۸۱ اموال بلااستفاده از دستگاه های اجرایی شناسایی شده که به قیمت کارشناسی امروز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است که می تواند تحولی در حوزه های مختلف به ویژه عمرانی در استان ایجاد کند.

مشیرپناهی ادامه داد: در بحث مولد سازی تمام اعتبار حاصل از فروش اموال باید در حوزه عمرانی هزینه شود و اجازه هزینه کرد در حوزه های دیگر را ندارند و باید به ازای فروش هر ملک، یک پروژه تعریف شود و یا یک پروژه نیمه تمام به اتمام برسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای ۱۵۶ مورد از اموال مجوز فروش صادر ده و تا کنون ۵۱ فقره از اموال مازاد بر نیاز دستگاه های اجرایی در استان به مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان به فروش رفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: امسال ۳ هزار میلیارد تومان تعهد درآمدی داریم که تا کنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، معادل ۳۵ درصد آن تحقق یافته و نسبت به سایر استان های کشور عقب هستیم.

مشیرپناهی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه عملکرد حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه ما هم نقش حمایتی از سیاست های اقتصادی دولت را داریم و هم تسهیل برای سرمایه گذاری به ویژه جذب سرمایه گذاری های خارجی، که در این حوزه نیز موفق عمل کرده ایم.

وی افزود: تا کنون ۱۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده با مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار که تعدادی از آنها به نتیجه نرسید و چند مورد از آنها لغو شد و تقریبا ۱۰ مورد آنها نیز فعالیتشان آغاز شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اظهار کرد: با توجه به مدیریت پنجره واحد سرمایه گذاری نیز تمام استعلام آن مورد نیاز سرمایه گذاران داخلی از دستگاه های اجرایی از این طریق به سرعت گرفته می شود.

مشیرپناهی ادامه داد: شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کردستان نیز جزو فعالیت های این دستگاه بوده که ۴۲ فقره در سامانه ثبت شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۲۱ فقره با توجه به زمین های صنعتی موجود در شهرک های صنعتی به عنوان یک پکیج کامل تهیه شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران واقعی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: همچنین ۲۵۰ لکه دیگر که نزدیک زیرساخت ها است و جزو اراضی ملی بوده و معارضی ندارند شناسایی شده اند که با توجه به کمبود زمین های صنعتی، به سرمایه گذاران واگذار شود.

مشیرپناهی گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها ۳۰ درصد زمین های موجود در شهرک های صنعتی کردستان در بحث سرمایه گذاری و تولید استفاده شده و بقیه آنها یا فریز شده توسط اشخاص خاص یا به انبار تبدیل شده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام مجوزها برای سرمایه گذاری آماده شده و بسته های سرمایه گذاری نیز برای واگذاری به سرمایه گذار صادر شده اند، اگر در روند واگذاری این مجوزها توسط فرد یا دستگاهی کوتاهی شکل گیرد، شعبه ای ویژه جهت شکایت متقاضیان در نظر گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: تا کنون حدود ۲۴ هزار فقره درخواست مجوز در سامانه ثبت شده است که ۱۰ هزار و ۵۹۷ مورد آن صادر شده و بقیه آنها به دلایل مختلف هنوز صادر نشده که ۴ هزار و ۱۴۲ مورد آنها شامل تاخیر در صدور مجوز بوده که این مسئله تخلف است.

کد خبر 2760031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha