روستای میوان، افتخار صنایع‌دستی ایران در جهان است

سرویس کرمانشاه _ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از روستای زنان گیوه باف میوان پاوه، این روستا را افتخار صنایع‌دستی کشور در سطح جهانی خواند.

به گزارش کردپرس، سید عزت الله ضرغامی روز یکشنبه ۵ شهریورماه در سفر به استان کرمانشاه از روستای زنان گیوه باف میوان شهرستان پاوه بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این بازدید اظهار کرد: در این روستا نمونه کارهایی از دست بافته‌های زنان هنرمند میوان دیدیم که در طرح و رنگ بسیار متنوع و کاربردی هستند.

او ضمن تقدیر از همکاران میراث‌فرهنگی و مسئولین روستا برای سامان‌دهی چنین مجموعه‌ای، افزود: آموزش، تنوع بخشی، به روز کردن، گذر از سنت، متناسب سازی با ذاعقه نسل جدید و کاربردی کردن همان چیزی که ما از صنایع‌دستی می‌خواهیم و به راستی این روستا نمادی از همه سیاست‌هایی است که ما در حوزه صنایع‌دستی تعقیب می‌کنیم .

ضرغامی تصریح کرد: من این همه تنوع و نو آوری را در کمتر جایی در حوزه صنایع‌دستی در کشور دیده‌ام.

او با بیان اینکه کمتر کسی این همه تنوع و نوآوری را در یکجا باور می‌کند، گفت: روستای ملی زنان گیوه باف میوان افتخاری برای صنایع‌دستی کشور در سطح جهانی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات خانم فرشته حسینی مدیر تعاونی زنان گیوه باف میوان، اظهار کرد: در این روستا با همت خود اهالی کار بزرگی صورت گرفته که می‌تواند به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شود.
در این بازدید تعدادی از بانوان شهرستان پاوه که به در حوزه راهنمای گردشگری چند زبانه فعالیت می‌کنند گوشه‌ای از فعالیت‌های خود را ارائه کردند که بسیار مورد توجه مهندس ضرغامی قرار گرفت.

همچنین کتاب درآمدی بر معماری هورامان به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهدا شد.

کد خبر 2760040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha