هشت پروژه در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید

سرویس کردستان- همزمان با چهارمین روز از هفته دولت هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کردپرس روز یکشنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در بانه افتتاح معابر شهر بوئین، یک واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره)، فاز نخست ایمن سازی روستای سورین، اجرای سه طرح عمرانی در روستاها گویزله، درگاشیخان و ولی آباد بخش ننور، یک واحد تعاونی تولید، بسته بندی و خشک کردن انواع میوه در روستای سورین و پروژه اینترنت پرسرعت و فیبر نوری در روستای برویشکانی در بخش ننور بانه به بهره برداری رسید.

افتتاح معابر شهر بوئین

شهردار بوئین در مراسم افتتاح آسفالت معابر شهر بوئین گفت: این پروژه شامل زیرسازی به مساحت چهار هزار متر مربع، اجرای کانال آبهای سطحی و اجرای نرده محافظ است

سیامند غفوری افزود: برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده که به صورت امانی توسط شهرداری بوئین اجرا شد.

یک واحد مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره)

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بانه گفت: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد امام خمینی تامین مسکن محرومین است که برای احداث مسکن روستایی ۲ طرح اجرا می شود یکی طرح  ۱۰ هزار واحدی که سهمیه شهرستان بانه از این ۱۵ واحد است.

بابک امینی افزود: یکی دیگر از طرح ها ۴۰ هزار واحدی است که سهمیه بانه ۸۵ واحد است که اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در بانه انجام شد است.

وی با اشاره به به بهره برداری از یک واحد مسکن روستای در قولستر بخش ننور بانه اظهار داشت: طرح ۱۵ واحدی در بانه آماده بهره برداری است که این واحد در روستای قولستر نیز جز این طرح است که هزینه اجرای این واحد ۱۵۰ میلیون تومان است که برای هر واحد نیز ۲۰۰ میلیون تومان وام چهار درصدی پرداخت می شود و بخشی از هزینه نیز توسط خیرین پرداخت می شود.

بهره برداری از فاز نخست ایمن سازی روستای سورین

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه گفت: طرح ایمن سازی روستای سورین در سه شاخه کار شده که  شاخه اول ۱۲۴ متر، شاخه دوم ۱۶۲ متر و شاخه سوم ۱۳۴ متر در سه مسیر در فاز نخست اجرا شده است.

بختیار خدری  با بیان اینکه این طرح در سه فاز انجام می شود، افزود: فاز نخست این طرح شامل انجام فعالیت های سطحی با ایجاد کانال و دیوار سنگی و فاز دوم دفع و زهکشی زیر سطحی با ایجاد کل گذاری و شمع گذاری است که با تصویب نهایی این بخش ۱۶۴ شمع هر کدام به عمق ۲۰ متر به فاصله ۲ متری ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای فاز نخست این طرح یک هزار متر مکعب دیوار سنگی اجرا شده که برای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

اجرای سه طرح عمرانی در روستاها گویزله، درگاشیخان و ولی آباد بخش ننور

بخشدار ننور گفت: پروژه بتن ریزی معابر روستای گویزله با یک هزار و ۴۰۰ متر مربع بتن ریزی معابر انجام شده اعتبارات این پروژه ۷۸ میلیون تومان اعتبارات دهیاری و ۱۸۰ میلیون تومان نیز از محل مشارکت مردمی تامین شد.

جلال شهیدی افزود: پروژه بتن ریزی معابر روستای درگاشیخان به مساحت یک هزار و ۱۱۲ متر مربع بتن ریزی و ۲۷ متر دیوار حائل با اعتبار  ۹۰ میلیون تومان اعتبارات فاقد دهیاری و ۱۷۰ میلیون تومان مشارکت مردمی اجرا شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای بتن ریزی و بهسازی معابر روستای ولی آباد نیز بتن ریزی یکی هزار ۴۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان هزینه شده که ۱۰۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری و ۸۷ میلیون تومان مشارکت مردمی تامین شده است.

بهره برداری از پروژه اینترنت پرسرعت و فیبر نوری در روستای برویشکانی

رییس شرکت مخابرات شهرستان بانه گفت: شرکت مخابرات شهرستان بانه برای اجرای پروژه های هفته دولت ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و در ۶ سایت فور جی در مناطق مختلف شهر بانه به تی دی ال تی ای تبدیل شده و اینترنت پرسرعت و فیبر نوری در روستای برویشکانی راه اندازی شده است.

مصطفی فتحی افزود: برای اجرای این پروژه چهار کیلومتر فیبر نوری از روستای ننور به برویشکانی انتقال داده شد که پهنای باند ۴۰ مگ برثانیه است که ۲۵۶ مشترک را پوشش می دهد.

یک واحد تعاونی تولیدی

یک واحد تعاونی تولید، بسته بندی و خشک کردن انواع میوه در روستای سورین بخش ننور بانه با اشتغالزایی ۲۰ نفر و ۱۳ عضو با اعتبار چهار صد و ۳۰ هزار تومان اعتبار از محل اعتبارات اعتبارات روستایی به بهره برداری رسید.

در این تعاونی انواع میوه ها خشک و گیاهان داروی توسط زنان روستایی جمع آوری و بسته بندی می شود که به طور غیر مستقیم هم برای تعداد زیادی از زنان روستایی اشتغال ایجاد کرده است.

۱۰۰ پروژه عمرانی، خدماتی، تولیدی  و فرهنگی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

کد خبر 2760056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha