برپایی ۱۵۰ غرفه صنایع دستی ویژه اربعین در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برپایی ۱۵۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مسیر برگشت زائران در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین در مسیر اصلی بازگشت زائران به استان، بزرگترین غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی نسبت به سایر مرزهای کشور در شهر ایلام راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: این نمایشگاه بیشتر به منظور برگشت زائرین از کربلا و اربعین برنامه‌ریزی شده و بازده زمانی نمایشگاه برای چند روز قبل و بعد از اربعین مشخص شده است.

شریفی اضافه کرد: در شهرستان‌های ایلام، مهران، چرداول، دهلران، سیروان، ایوان و... برپا می‌شود وعلاوه بر غرفه‌های صنایع‌دستی، سیاه چادرهایی برای معرفی سوغات محلی و شیرینی‌های سنتی و همچنین غرفه اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۳ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است، صنعتگران این رشته‌های صنایع‌دستی در نمایشگاه حضور داشته و اولویت غرفه‌ها بیشتر به کارگاه‌های تولیدی و برنددار و بسته‌بندی شده است که بتوانند بهتر صنایع را معرفی کنند ولی صنایع‌دستی کوچک و خرد هم در این غرفه‌ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم برای حضور در نمایشگاه‌های بزرگ‌تر را کسب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه مسئولان قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع‌دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به زائران، زمینه فروش صنایع‌دستی تولیدی را فراهم کرد.

کد خبر 2760064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha