وزارت دفاع ترکیه کشته شدن یکی از نظامیان خود در زاپ را تایید کرد

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن یکی از نیروهای خود در منطقه عملیاتی زاپ در شمال کردستن عراق را تایید کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن بنیامین بارلیک یکی از نیروهای قراردادی ارتش در منطقه عملیاتی زاپ در شمال کردستان عراق را تایید کرد. 

وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه خود مدعی شد که این نیروی نظامی بر اثر از دست دادن تعادل خود و سقوط از بلندی جان خود را از دست داده است.

از سوی دیگر مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK روز گذشته در اطلاعیه ای  ادعا کرد که در درگیری‌های دو روز گذشته در مناطق شمال عراق 8 نیروی ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه کشته شدن یکی از نظامیان خود در زاپ را تایید کرد

پیشتر برخی رسانه های کردستان ترکیه از مخفی کاری دولت ترکیه درباره شمار کشته شدگان در کردستان عراق خبر داده بودند. اردال ار روزنامه نگار کرد تبعیدی، دو هفته پیش از این در سخنانی مدعی شده بود که دولت ترکیه در زمان به کار گیری نیروهای نظامی ارتش در مناطق عملیاتی کردستان با آنها قراردادی امضا می کند که بر اساس آن در صورت کشته شدن این افراد در مناطق عملیاتی، خانواده های آنها حق ندارند این موضوع را بدون اجازه دولت ترکیه رسانه ای کنند.

کد خبر 2760075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha