پرداخت 72 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک قرض الحسنه مهر کردستان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون منابع استان با ۲۲۲ درصد رشد از ۱۶ هزار میلیارد ریال به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 به گزارش کرد پرس، حسام الدین اسعدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در سنندج با بیان اینکه این بانک در یک سال اخیر ۷۷ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال در استان پرداخت کرده است، گفت:  از زمان شروع به کار دولت سیزدهم ۱۴۰ هزار فقره وام به ارزش ریالی ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون منابع استان با ۲۲۲ درصد رشد از ۱۶ هزار میلیارد ریال به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

اسعدی اعتماد و رضایتمندی مشتریان را موجب افتخار بانک و همکارانش عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری منابع بانک در کشور ۳۰ درصد رشد داشته است که این رقم در استان ۲۸ درصد است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان گفت: در استان بیش از ۲۰۰ هزار مشتری داریم که ۳۰ درصد آن در ۲ سال گذشته یعنی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به مشتریان استان افزوده شده است.

پرداخت تسهیلات بدون ضامن

اسعدی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را از اولویت های اصلی بانک دانست گفت: در یکسال اخیر ۱۲ هزار و ۳۲۳ فقره وام بدون ضامن به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

وی در ادامه به گسترش خدمات غیر حضوری بانک اشاره کرد و استان را در این خصوص بویژه تسهیلات آنلاین در کشور پیشرو اعلام کرد و گفت: در مجموع در یک سال اخیر ۳۸ هزار فقره حساب آنلاین در استان افتتاح شده است همچنین حدود ۲۴ هزار تسهیلات انلاین هم در استان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان همچنین رویکرد بانک در خصوص بانکداری الکترونیک، راه اندازی پیشخوان مجازی و کیو بانک را در یک سال اخیر بسیار ارزشمند عنوان کرد و حرکت به سمت بانکداری الکترونیک را جز برنامه های مدون بانک اعلام نمود.

کردستان پیشرو در پرداخت تسهیلات آنلاین

به گفته وی امکان افتتاح حساب و تسهیلات آنلاین فراهم شده است و مشتریان بدون حضور در شعبه و در هر ساعت از شبانه روز می توانند افتتاح حساب کنند و یا روند دریافت تسهیلات را به راحتی و در کمترین زمان از طریق پیشخوان مجازی انجام دهند.

وی ادامه داد: از اول سال جاری بیش از ۵۵ درصد تسهیلات استان به صورت غیر حضوری و آنلاین پرداخت شده است همچنین بیش از ۶۰ درصد افتتاح حساب های استان نیز به صورت آنلاین است.

اسعدی افزود: نسبت مطالبات به مصارف در بانک قرض الحسنه مهر ایران زیر نیم درصد است در نظام بانکی این نسبت بی نظیر است و نشان دهنده خوش حسابی و همراهی مشتریان جهت بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات است همچنین نرخ کفایت سرمایه بانک ۸.۸ درصد است در حالی که نرخ اعلامی بانک مرکزی ۸ درصد است.

حمایت از کالای ایرانی

به گفته وی در راستای حمایت از تولید نیز در استان از ابتدای دولت سیزدهم با پرداخت بیش از ۱۳ هزار فقره در مجموع به مبلغ بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات، از سیاست خرید کالای ایرانی حمایت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان افزود: از دیگر طرح های بانک که در یک سال اخیر اجرایی شده است طرح مهریار است که در این طرح، سازمان ها ادارات شرکتها با پرداخت حقوق پرسنل خود از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران، مشمول دریافت تسهیلات به پرسنل خود می شوند که در این خصوص نیز تاکنون ۷۳۵ فقره وام در مجموع به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

توجه بانک به مسئولیت های اجتماعی

وی با بیان اینکه در ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز بانک همواره حضور داشته است گفت: در استان بیش از ۵۱۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف اعم از زنان سرپرست خانوار، اعضای مجمع خیرین سلامت، خانواده های زندانیان بی بضاعت و ... پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان در پایان اظهار کرد: اهدا ۶۰ دستگاه ضد عفونی کننده یو وی به دانشگاه علوم پزشکی و خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان با ۷۰۰ میلیون ریال و اهدا آن به شیرخوارگاه مریم از دیگر اقدامات بانک در استان برای ایفای مسئولیت های اجتماعی است.

کد خبر 2760094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha