معیار پرداخت یارانه و کاغذ به مطبوعات، نظام رتبه بندی است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رتبه بندی مجلات و روزنامه ها به استان ها واگذار می شود و معیار پرداخت یارانه، کاغذ و هرچیز دیگری به مطبوعات و رسانه ها، همین نظام رتبه بندی است.

به گزارش کرد پرس، فرشاد مهدی پور با حضور در خانه مطبوعات کردستان و در نشست با اعضای هیئت مدیره با بیان اینکه رتبه بندی مجلات و روزنامه ها به استان ها واگذار می شود، گفت: فراخوان رتبه بندی استان ها تقریبا دو ماه پیش ارسال شده و استانداردهای لازم نیز ابلاغ شده است، دیگر اگر رتبه بندی به استان ها واگذار شود دیگر هیچ بخش و حوزه ای در روزنامه ها وجود ندارد که نقش استان در آن دیده نشود.

وی با بیان اینکه معاونت مطبوعات حمایت دیگری جز آگاهی ها و یارانه ندارد، اظهار کرد: در ۴ ماهه امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان آگهی دولتی به رسانه های استان کردستان داده شده که رقم قابل توجهی است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات کردستان پرداخت شده است این رقم در سال گذشته ۷۰ میلیون تومان نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

مهدی پور با عنوان اینکه رقم یارانه پرداخت شده در ۴ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رقم بالا و قابل توجهی بوده است، ادامه داد: سیاست معاونت مطبوعاتی در مورد استان های کم برخوردار همچون کردستان ضریب ۲ برابری است.

وی یادآور شد: روزنامه چهار صفحه ای دیگر روزنامه تلقی نمی شود، نمی توانیم از این عدول کنیم در یک دوره به خاطر شرایط کرونایی این کار صورت گرفت اما در هیچ جای دنیا یک تک برگ، روزنامه محسوب نمی شود و نمی توانیم از آن حمایت کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقایسه معاونت مطبوعاتی با معاونت سینمایی و فرهنگی درست نیست، بیان کرد: هیچ کدام از آنها یارانه مستقیم ندارند این درحالی است که معاونت مطبوعات رقم بزرگی را سالانه به صورت مستقیم به عنوان یارانه پرداخت می کند.

مهدی پور گفت: در مورد کاغذ هم خود استان اعلام کرده و خود اظهاری توسط رسانه انجام شده و تصمیم گیری از مرکز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ سایت برای رتبه بندی تا کنون درخواست خود را ثبت کرده اند، اظهار کرد: در مورد رسانه های مکتوب کار به خوبی انجام و جلو می رود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزد: آمار اعضای صندوق هنرمندان بیش از اعضای اصلی خانه مطبوعات است و در مورد بیمه هم وظیفه کارفرماست که نیرو را بیمه کند.

وی ادامه داد: بیمه را به نوعی الزام حمایت از رسانه ها قرار دادیم اگر کارفرما این موضوع را بپذیرد و خود فرد مابه تفاوت را پرداخت کند مشمول سخت و زیان آور قرار می گیرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: توقع و انتظار ما در مورد رسانه ها یک تفاهم غیر از قانون مطبوعات نیست و مرز ما با مطبوعات همان قانون است.

مهدی پور با بیان اینکه حمایت های معاونت مطبوعاتی متصل به زنجیره نظارت و هدایت این معاونت است، بیان کرد: اگر مطالبه حمایتی صورت می گیرد باید با چرخه نظارت و هدایت همخوانی و همسویی داشته باشد.

وی گفت: انتظار معاونت مطبوعات از همکاران رسانه ای اجرای قانون مطبوعات و حضور همیشه در صحنه در اطلاع رسانی است.

کد خبر 2760099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha