وزارت دفاع ترکیه کشته شدن یکی از نیروهای خود در کردستان عراق را تایید کرد

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه ضمن تایید خبر کشته شدن یکی دیگر از نیروهای خود در کردستان عراق، مدعی جان باختن این فرد در سانحه رانندگی شد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از نیروهای خود در منطقه عملیاتی در شمال اقلیم کردستان عراق خبر داد. این وزارتخانه مدعی شد که فرد مذکور در اثر سانحه رانندگی در منطقه عملیاتی موسوم به پنجه قفل جان خود را از دست داده است. 

در اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمده  است که افسر  پیاده نظام بوغرا چالگای در تاریخ 29 آگوست 2023 در  یک سانحه رانندگی در منطقه عملیاتی پنجه قفل مجروح شده و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافته است. با این همه علیرغم همه مداخلات پزشکی این فرد جان خود را از دست داده است.

همزمان با این اطلاعیه، مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) مدعی کشته شدن 4 تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه در درگیری های روزهای اخیر در مناطق عملیاتی زاپ و آواشین و متینا شد.

چند روز پیش از این نیز وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای مدعی کشته شدن یکی دیگر از نیروهای خود بر اثر سقوط از بلندی در منطقه عملیاتی در کردستان عراق شده بود.

وزارت دفاع ترکیه کشته شدن یکی از نیروهای خود در کردستان عراق را تایید کرد

گفتنی است، چالگای افسر چوان پیاده نظام که به تازگی پدر شده بود و شش روز پیش نیز تولد خود را جشن گرفته بود، در آخرین پست خود در صفحه مجازی اش، نوشته بود که «قهرمانان می میرند تا وطن زنده بماند.»

طولانی شدن جنگی که بیش از یک سال و نیم پیش از سوی ترکیه آغاز شده و پس از انتخابات ماه می شدت بیشتری یافته است، باعث کشته شدن شمار زیادی از جوانان در دو طرف این جنگ شده است. اغلب این نظامیان که با شعارهای ملی گرایانه به میدان های جنگ فرستاده می شوند، فرزندان خانواده های فقیر از روستاهای مهجور ترکیه هستند که به امید وضعیت اقتصادی بهتر راهی ارتش ترکیه می شوند. بیشتر جوانان کشته شده در میدان جنگ ارتش ترکیه و PKK سربازانی هستند که هیچ کدام از دو طرف نه اخبار کشته شدن آنها را تایید می کنند و نه نامی از آنها می برند.آنها در جوانی و بی نام و نشانی در میدان های جنگ کشته می شوند، و سهم برخی از آنها تنها یک برگه تسلیت با امضای وزیر دفاع وقت است. 

کد خبر 2760150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha