حزب چپ سبز شکنجه اعضای خانواده کوچروی کُرد در دیاربکر را محکوم کرد

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز با انتشار بیانیه ای شکنجه و ضرب و شتم اعضای یک خانواده عشایر کرد توسط نظامیان ترکیه را محکوم و خواستار رسیدگی قضائی به این پرونده شد.

به گزارش کردپرس، پس از انتشار اخبار و تصاویر شکنجه اعضای یک خانواده کرد کوچرو در فرقین آمد (دیاربکر) حزب چپ سبز با انتشار بیانیه ای کتبی ضمن محکوم کردن شکنجه شهروندان از سوی نظامیان ترکیه، خواستار محاکمه و مجازات مقامات دولتی و مسئولان این حادثه شد.

کمیسیون حقوقی حزب چپ سبز، در بیانیه خود با اشاره به شکنجه های اعمال شده از سوی نظامیان، همچنین دستور محرمانه اعلام شدن این پرونده، «پنهان کردن جنایت را به مثابه جنایت بزرگ علیه بشریت» توصیف کرد. 

حزب چپ سبز با بیان این که هیاتی از نمایندگان و ناظران این حزب برای بررسی ابعاد این ماجرا راهی منطقه شده اند، اعلام کرد: «در حالی که یک محل زندگی متعلق به غیر نظامیان سوخته و خاکستر شده است، وزیر کشور در این باره سکوت اختیار کرده و تنها با اعلام شمار کشته ها (اعضای کشته شده PKK) به شمار کشته ها و بازداشتی ها مباهات کرده است. به این ترتیب بدیهی است که موارد شکنجه و بدرفتاری توسط نهادهای دولتی افزایش یافته و تبدیل به امری سیستماتیک شود.»

حزب آلترناتیو HDP، با اشاره به افزایش شمار بازداشت های نا عادلانه شهروندان کرد در ماه های اخیر، هدف دولت از این کار را انتقام و نابودی آنها دانست. 

حزب چپ سبز همچنین هدف از انتشار تصاویر شکنجه و بازداشت شهروندان کرد را، ایجاد رعب و وحشت در سراسر ترکیه و در ادامه سیاست های پنهان نگه داشتن مجرمان دهه 1990 توصیف کرد.

حزب چپ سبز در پایان این بیانیه با اشاره به کنوانسیون منع شکنجه سازمان ملل که ترکیه نیز یکی از امضا کنندگان آن است، ضمن اعلام پیگیری قانونی برای محاکمه عاملان این خشونت، خواستار پیگرد قانونی این افراد از سوی دستگاه قضائی کشور، محاکمه و مجازات آنها شد.

لازم به ذکر است، شنبه 26 آگوست میان نیروهای نظامی ترکیه و اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) درگیری رخ داد که در نتیجه آن سه تن از اعضای این سازمان جان باختند. پس از آن تصاویری در یک حساب کاربری به نام محافظان وطن (vatanbekçileri) در توئیتر منتشر شد که نشان می داد نظامیان دو مرد خانواده را در حالی که لباس بر تن ندارند و دست هایشان از پشت بسته شده است زیر چرخ های خودروی زرهی روی زمین خوابانده و آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهند. تصاویر منتشر شده حاکی از آن هستند که نظامیان ترکیه با محاصره یک منطقه روستایی در آمد (دیاربکر) که عشایر در آن چادر زده بودند، اعضای یک خانواده را به شدت مورد ضرب و شتم و آزار قرار داده و بازداشت کرده اند. همچنین صفحه مورد نظر تصاویری از نظامیان ترکیه شرکت کننده در این عملیات منتشر کرد که نظامیان را در حال گرفتن عکس یادگاری با اجساد اعضای کشته شده HPG نشان می داد. در پی انتشار این تصاویر، افسر ژاندارمری مورد نظر برای پاره ای توضیحات فراخوانده شد و تحقیقات درباره او آغاز شد. پرونده قضائی مورد نظر نیز محرمانه اعلام شد. 

حزب چپ سبز شکنجه اعضای خانواده کوچروی کُرد در دیاربکر را محکوم کرد حزب چپ سبز شکنجه اعضای خانواده کوچروی کُرد در دیاربکر را محکوم کرد

کد خبر 2760151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha