نظامیان ترکیه اعضای یک خانواده کرد کوچرو را شکنجه کردند

سرویس ترکیه - پس از وقوع عملیات در یک منطقه روستایی در دیاربکر که منجر به کشته شدن سه تن از اعضای HPG شد، نظامیان اعضای یک خانواده را نیز مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

به گزارش کردپرس، شنبه 26 آگوست میان نیروهای نظامی ترکیه و اعضای نیروهای مدافع خلق (HPG) درگیری رخ داد که در نتیجه آن سه تن از اعضای این سازمان جان باختند. تصاویر منتشر شده حاکی از آن هستند که نظامیان ترکیه با محاصره یک منطقه روستایی در آمد (دیاربکر) که عشایر در آن چادر زده بودند، اعضای یک خانواده را به شدت مورد ضرب و شتم و آزار قرار داده و بازداشت کرده اند.

بنا بر گزارش روزنامه ینی یاشام به نقل از منابع محلی، در این درگیری که در منطقه روستایی بامِیدان (یووا) از توابع شهرستان فرقین (سیلوان) در آمد رخ داده است، 3 نفر که گفته می شود از اعضای HPG بودند، جان خود را از دست دادند و پس از این درگیری منطقه توسط نیروهای نظامی محاصره شد. پس از آن نظامیان یک عملیات دیگر را در منطقه محل چادر زدن عشایر کوچرو انجام دادند و در این حین 5 نفر از یک خانواده کوچرو را بازداشت کردند. این در حالی است که یکی از اعضای این خانواده کودکی 9 ساله و یکی دیگر نیز زن بوده است. گزارش ها حاکی از آن هستند که نظامیان چند ساعت بعد کودک را رها کره اند.

پس از این اتفاق تصاویری از سوی خبرگزاری مزوپوتامیا منتشر شد که نشان می داد چادر محل اقامت این خانواده کوچرو در آتش سوخته استو با این حال اطلاعاتی از دلیل سوختن این چادر در دست نیست.

تصاویری در یک حساب کاربری به نام محافظان وطن (vatanbekçileri) در توئیتر منتشر شده است که نشان می دهد نظامیان دو مرد خانواده را در حالی که لباس بر تن ندارند و دست هایشان از پشت بسته شده است زیر چرخ های خودروی زرهی روی زمین خوابانده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. 

علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه نیز همزمان با وقوع این عملیات با انتشار پستی در رسانه های مجازی اعلام کرد که در این عملیات سه تن از اعضای PKK کشته و 4 تن بازداشت شده اند.

پس از انتشار تصاویر شکنجه خانواده عشایر در فرقین، حزب چپ سبز با انتشار بیانیه ای شکنجه و بازداشت اعضای خانواده کوچرو را از سوی نظامیان محکوم کرده و خواستار رسیدگی قضائی به این واقعه و مجازات مسئولان آن شدند.

کد خبر 2760148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha