تصمیم نخست وزیر عراق در خصوص بازگشت حزب دمکرات به کرکوک باید اجرا شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- حزب دمکرات کردستان از تصمیم خود را برای بازپس گیری همه مقرهای خود در شهر کرکوک از جمله ستاد فرماندهی این حزب خبرداد.

به گزارش کردپرس به نقل ازخبرگزاری«ناس نیوز» مسعود ملا پرویز، مسئول روابط شاخه حزب دمکرات کردستان درکرکوک در گفتگو با پایگاه خبری«کرکوک ناو» بابیان اینکه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، 20 روز پیش به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دستور داد تا همه مقرهایی که تحت سیطره احزاب و طرفهایی در شهر کرکوک قراردارند، تخلیه و به صاحبان اصلی آنها تحویل شوند، گفت: مقرهایی که در کرکوک تصرف شده اند، متعلق به حزب دمکرات کردستان هستند، لذا این دستوربایداجرا شود.

این اظهارات مسعود ملا پرویز پس از آن ایراد شد که تعدادی از تظاهرکنندگان در مقابل مقر فرماندهی عملیات مشترک کرکوک در محله «شوراو» تجمع کرده و راه ارتباطی کرکوک به اربیل را مسدود کردند و به نصب خیمه‌هائی برای خود پرداختند و عدم تحویل این مقر را به حزب دمکرات کردستان خواستار شدند.

این مقر قبلاً و پیش از ورود نیروهای عراقی به کرکوک ستاد فرماندهی حزب دمکرات کردستان در کرکوک بود و سپس به مقر فرماندهی عملیات مشترک که بر پرونده امنیتی نظارت می کند، تبدیل شد.

تظاهرکنندگان حاضر در مقابل مقر که ازشهروندان عرب هستند، تاکید کردند که  درمقری که حزب دمکرات کردستان  پیشتر در آن حضور داشت، اقدامات خشونت آمیزعلیه اهالی کرکوک از جمله فرزندان عرب این شهر صورت گرفته است.

 مسعود ملا پرویز همچنین گفت: اینگونه تعامل، روحیه برادری و همزیستی را در کرکوک از بین می برد، لذا اداره کنونی کرکوک و مقامات امنیتی می توانند شفاف سازی کنند که آیا این تظاهرات رسمی بوده است یا خیر؟ آیا تظاهرکنندگان مجوز داشته اند و اگرهم  دارای مجوزی برای برگزاری تظاهرات بوده اند، چه کسی این مجوز را به آنها داده است؟

وی  افزود: ما « ما داری مجوز رسمی برای فعالیت سیاسی در سرتاسرعراق هستیم و این مقرها متعلق به ما است و آنها نمی توانند در مقابل هیچ تصمیمی که از سوی دولت عراق اتخاذ می شود، بایستند و جلوی شهروندان را بگیرند، زیرا این تصمیم  اتخاذ شده است و باید اجرایی شود.»

مسعود ملاپرویز تصریح کرد که بازگشت حزب دمکرات کردستان به کرکوک در شرایط کنونی دارای پیامدهای مثبتی برنتایج انتخابات شوراهای استانی در عراق و به سود کردها و حزب دمکرات خواهد بود.

کد خبر 2760162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha