برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی از کنگاور تا خسروی

سرویس کرمانشاه _ سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۱۲۵ غرفه صنایع‌دستی در مسیر عتبات عالیات از کنگاور تا پایانه مرزی خسروی خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، امین کوگانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ایام اربعین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان است که به صورت ویژه در مسیر تردد زوار ارائه شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: با توجه به تاکید ویژه مدیریت ارشد استان و شخص مدیرکل برای استفاده بهینه از اقتصاد اربعین، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات در مسیر سفر زوار در دستور کار اداره‌کل قرار گرفت.

او ادامه داد: در ۹ نقطه از استان ۱۲۵ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات برپا شده است.

کوگانی گفت: این غرفه‌ها شامل کنگاور ۱۰ مورد، صحنه ۲۰ مورد، بیستون ۱۵ غرفه، کرمانشاه ۱۰ غرفه ، یادمان مرصاد ۳۰ غرفه، اسلام آبادغرب ۱۰ مورد، سرپل‌ذهاب ۱۰ مورد، قصرشیرین ۱۵ غرفه و گیلان‌غرب ۵ غرفه هستند.

او افرود: علاوه بر این در نمایشگاه فصلی طاق‌بستان نیز ۲۰ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات دایر شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: میزان غرفه‌های ایجاد شده نسبت به اربعین سال گذشته افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

او افزود: در این نمایشگاه‌ها که با استقبال بسیار خوب زوار در مسیرهای رفت و برگشت همراه شده است، محصولات صنایع‌دستی خاص استان و سوغات کرمانشاه عرضه می‌شود.

کوگانی افزود: برای رونق بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و استقبال بهتر مردم، بیشتر غرفه‌ها در کنار موکب‌ها که محل استراحت زائران هستند، برپا شده‌اند.

او با بیان اینکه این عرفه‌ها تا پایان سفرهای اربعین برپا هستند، گفت: در اقدامی فرهنگی و ارزشمند نمایشگاه‌ها به نام مقدس شهدای شاخص، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت شهرستان‌ها نام‌گذاری شده‌اند.

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌دستی با بیش از ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر ماهر وجود دارد.

کد خبر 2760169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha