۴ روستای دیگر سنندج به شبکه گاز کشور متصل شدند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان سنندج، با افتتاح پروژه گازرسانی به ۴ روستا به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به ۱۹۶ روستا رسید.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری در مراسم گاز رسانی به ۴ روستا در سنندج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، گفت: برای گازرسانی به چهار روستای سنندج در مجموع ۲۳ هزار متر شبکه گذاری در سایزهای مختلف لوله های پلی اتیلین اجراء و تعداد ۱۲۱ علمک نیز نصب شده است.

وی هزینه اجرای پروژه گازرسانی به چهار روستای ذکر شده را ۸۵ میلیارد ریال فقط در بخش اجرا عنوان کرد و افزود: با احتساب هزینه های خرید کالا و تجهیزات، تحصیل اراضی و سایر هزینه های مرتبط با اجرای پروژه جمع کل اعتبارات به بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی به این ۴ روستا، ۲۱۸ خانوار با جمعیتی معادل یک هزار و ۴۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

فعله گری ادامه داد: با گازرسانی به این روستاها، گاز طبیعی جایگزین سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت مایع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح هفته دولت در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: ۸۱ پروژه گازرسانی افتتاح می شود که هزینه های اجرای آن ۹۳ میلیارد تومان و ۱۱ پروژه هم عملیات اجرایی آن آغاز که پیش بینی شده ۷۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بی کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری شهرستان سنندج ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی نیز ۹۹.۷ درصد است.

فعله گری جمع کل پروژه های قابل افتتاح سنندج را ۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: گازرسانی به ۴ روستا و ۸ واحد صنعتی و یک پروژه بهینه سازی مصرف انرژی (سامانه خورشیدی) جزو پروژه های افتتاح شده هفته دولت در شهرستان سنندج است.

کد خبر 2760175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha