استان ایلام در قضیه اربعین سربلند است

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست کمیته مشارکت های مردمی عنوان کرد: نام و نشان و عزت را خدا باید به انسان بدهد و استان ایلام در قضیه اربعین سربلند است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدسبحان حسنی عنوان کرد: اربعین موضوع بسیار بزرگی است و ابعاد جهانی دارد و ما باید به آن شکل بدهیم، خیلی ها دارند تلاش می کنند که تردد زائران در مهران کمرنگ شود اما با این وجود زائران همچنان مهران را انتخاب می کنند و این لطف خداست.

او گفت: در جریان بازدید وزیر کشور از مرز مهران وقتی که مستقیماً با زائران صحبت کرد، اکثریت مردم از شرایط مرز اعلام رضایت کردند چرا که زیرساختهای مهران توسعه پیدا کرده و متحول شده است.

معاون سیاسی استاندار ایلام تاکید کرد: هر چند خود ما ممکن است چندان متوجه تغییرات نشویم ولی زائرانی که بعد از یکسال به استان ما و مرز مهران می آیند، بهتر قضاوت می کنند و می‌بینند که چه تغییراتی ایجاد شده است و اگر تغییری ایجاد نشده و زیرساختها بهبود پیدا نمی کرد حتماً و با وجود گرمای زیاد به مرزهای دیگر می رفتند.

حسنی گفت: با وجود اینکه ما استان کوچکی هستیم و قدرت چانه زنی ما در سطح ملی کمتر و نمایندگان ما هم کمتر هستند اما شرایط امروز حاصل زحمات همه است، همین که در کمیته مشارکت های مردمی زحمت کشیدید و عرق ریختید خدا هم می بیند.

او گفت: هر چند جاهایی کم و کاستی ها و نارسایی‌ها و گلایه هایی است اما اینها فرع است و اصل موضوع نیست، همه ما دلسوز استان هستیم و برای زائر امام حسین (ع) تمام توانمان را می گذاریم و کم نمی گذاریم و الحمدالله استان ایلام در قضیه اربعین سربلند است و همه مردم هم پای کارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برخی ها فکر کردند در گرمای بالای ۵۰ درجه مهران مشکلاتی از نظر جسمی برای زوار پیش می آید که خدا را شکر تا حالا اتفاقی برای یک نفر در اثر گرمازدگی در مهران رخ نداده است و این ماحصل عرق ریختن زحمات همه شما عزیزان است.

او گفت: کسانی که در حوزه هنر و فرهنگ دستی بر آتش دارند گفتند «مهران دروازه آسمان»، که این حرف کمی نیست و پشت آن معناها نهفته است و قلم به دستان و عناصر تبلیغی و فرهنگی و رسانه باید کالبد شکافی کنند که مهران دروازه آسمان یعنی چه؟ و پشت این واژه چه چیزی نهفته است و چطور می توانیم این را به نسل جوان و لایه های دیگر منتقل کنیم و آن را برای خودمان حفظ کنیم؟

حسنی ادامه داد: ما دو عنوان دریافت کرده ایم و اگر دنبال نام و نشان معنوی هستیم همین دوتا برایمان بس است یکی «ایلام پایتخت خادمان سیدالشهداء» که در همه جا ثبت شده و دوم «مهران دروازه آسمان».

او ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ایلام، تاکید کرد: نام و نشان و عزت را خدا باید به انسان بدهد، جلو دوربین رفتن اگر برای تبلیغ معنوی باشد نیاز است اما اگر برای شخص خودش باشد، موجب سقوط می شود.

حسنی افزود: خیلی از آدم‌ها در گمنامی عزتمند شدند و خیلی از آدم‌ها روی آنتن بودند و سقوط کردند، ما همه یک خانواده ایم و قدردان زحمات شما هستیم و دست شما را می بوسیم.

کد خبر 2760177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha