یکی از بنیانگذاران حزب DEVA با انتقادات شدید از علی باباجان از این حزب استعفا کرد

سرویس ترکیه - احمد فاروق اونسال، یکی از بنیانگذاران حزب DEVA با انتشار انتقادات خود از علی باباجان در حساب رسانه مجازی خود، استعفای خوداز این حزب را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، احمد فاروق اونسال، یکی از بنیانگذاران حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) پس از انتشار انتقاداتی شدید علیه علی باباجان رئیس DEVA، در حساب های خود در فضای مجازی، استعفای خود را از این حزب اعلام کرد. او در این پست علی باباجان را متهم کرد که در جریان انتخابات ماه می یک فرآیند تصمیم گیری "غیر شفاف" را در این حزب برقرار کرده است و نمایندگان این حزب "به تنهایی" توسط شخص باباجان تعیین شده اند.

اونسال با بیان اینکه این موضوع با ادعاهای سیاسی حزب مغایرت دارد و هیأت مدیره حزب انتقادات به این روند را نادیده گرفته است «ناتوانی در مدیرت حزب، عدم ارائه توضیح قانع کننده، فقدان قانون، فقدان مشارکت، فقدان شفافیت، عدم وجود عدالت و پاسخگویی» را دلیل شکست این حزب در انتخابات دانست.

او گفت کسانی که نمی توانند حزبی مبتنی بر قاعده بسازند قاعدتا نمی توانند در سراسر کشور نیز به این مهم دست یابند.

اونسال گفت که به  همین دلایل «از حزبی که هیچ امید و قدرتی برای نوشتن داستانی جدید برای آینده ندارد» استعفا می کند.

گفتنی است، پس از شکست بزرگ اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ماه می، تقریبا همه احزاب اپوزیسیون دچار دو قطبی و تشنج های داخلی شدند. با توجه به زمان کوتاه چند ماهه تا انتخابات ماه مارس، و درگیری های داخلی اپوزیسیون، بعید است که اپوزیسیون بتواند در این انتخابات پیروز شود و احتمالا شهرهایی که در دور پیشین از آن خود کرده بود را به رقیب خود واگذار خواهد کرد.

کد خبر 2760244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha