سیلاب روستای سوریک ماکو را غیر قابل سکونت کرد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ماکو گفت: روستای سوریک ماکو که روز سه‌شنبه دچار سیل شده است به علت حجم بالای خسارت و تخریب منازل با ۶۲ خانوار قابلیت سکونت ندارد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ نادر کاظمی افزود: بارش باران و وقوع سیل ۳۱۰ میلیارد ریال به روستاهای منطقه بورالان ماکو خسارت زده شده و اکثر منازل مسکونی در روستای سوریک تخریب شده‌است.

رییس ستاد بحران شهرستان ماکو ضمن ابراز همدردی با مردم روستاهای خسارت دیده از سیل بورالان گفت: وقوع سیل در هفت روستای منطقه بورالان ماکو گزارش شده‌است ولی خسارت اصلی به روستای سوریک وارد شده‌است و اغلب اثاثیه منزل روستاییان هم غیر قابل استفاده است.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه کوهستانی و سردسیر است و در آستانه فصل پاییز و کاهش دما هستیم هرچه سریعتر در اولین فرصت باید ساختمان‌های جدید در سوریک احداث شود.

کاظمی گفت: به اثاثیه منازل، تاسیسات آب و برق و راه آسیب و خسارت کلی وارد و علوفه دامها هم از بین رفته است.

اسکان ۱۲۵ نفر در چادرهای هلال احمر انجام شده‌است

رییس ستاد بحران شهرستان ماکو اظهار کرد: نیازهای اساسی اولیه از سوی جمعیت هلال احمر اعم از چادر، پتو، موکت، والور، کلمن و بسته‌های غذایی اضطراری در بین روستاییان پخش و برای ۱۲۵ نفر نیز اسکان صورت گرفته‌است.

بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، حدود ساعت ۱۷ عصر براثر بارش‌های رگباری در کوههای آرارات و وقوع سیل منطقه بورالان تحت تاثیر سیل قرار گرفت و هفت روستا در این منطقه دچار اسیب و خسارت شدند.

کد خبر 2760267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha