مطالعات درجاسازی یا جابه جایی روسرای سوریک ماکو انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۸ واحد مسکونی روستایی در سیل شهریور امسال سوریک ماکو خسارت دیده است، گفت: آغاز مطالعات امکان سنجی درجاسازی یا جابجایی این روستا باید سرعت گیرد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ جعفر برزگر افزود: با شناسایی ۲۸ واحد خسارت دیده از سیل، بلافاصله برای تامین اعتبار بازسازی ازسوی هیات دولت به اداره کل مدیریت بحران آذربایجان غربی گزارش لازم ارائه شد.

او اضافه کرد: باتوجه به شناسایی اولیه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موقعیت روستای سوریک در خطر تشخیص و جهت انجام مطالعات درجاسازی و یا جابجایی روستا درخواست تامین اعتبار لازم برای انجام مطالعات کارشناسی توسط پژوهشکده سوانح طبیعی به اداره کل مدیریت بحران و فرمانداری ماکو ارسال شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص منطقه و لزوم تسریع در انجام مطالعات ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با هماهنگی با پژوهشکده سوانح طبیعی درخواست آغاز مطالعه و کارشناسی لازم جهت درجاسازی و یا جابجایی روستای سوریک را پیش از تامین اعتبار به این پژوهشکده ارسال کرده است و با هماهنگی ریاست پژوهشکده تیم کارشناسی این پژوهشکده طی یک هفته به منطقه اعزام خواهد شد.

برزگر ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام نظر کارشناسی و مطالعه پژوهشکده سوانح طبیعی در خصوص موقعیت روستای سوریک، بازسازی واحدهای مسکونی با سرعت آغاز خواهد شد.

او گفت: بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تا اتمام بازسازی آخرین واحد خسارت دیده در روستای سوریک در کنار مردم این روستا خواهدبود.

اوایل شهریور امسال، با بارش باران های رگباری، روستای سوریک در شهرستان ماکو دچار خسارت زیاد شد و کارشناسان بر جابجایی این روستا تاکید کردند هرچند باید مطالعات دقیق تر در این خصوص انجام شود.

گفتنی است؛ در آن زمان فرماندار ماکو گفته بود: روستای سوریک ماکو که دچار سیل شده است به علت حجم بالای خسارت و تخریب منازل با ۶۲ خانوار قابلیت سکونت ندارد.

کد خبر 2762290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha