نامه جنجالی به دهیاران بخش مرکزی مهاباد چه بود؟/ فرماندار: نامه جعل شده است

سرویس آذربایجان غربی- یک روز پس از سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد، نامه ای که در ظاهر امضای بخشدار مرکزی مهاباد را داشت به ١٩ دهیار این شهرستان ارسال و در آن از عدم حضور دهیاران در جریان سفر استاندار به مهاباد انتقاد شده و آمده است؛ «مراتب در ارزیابی عملکرد و تخصیص اعتبارات آن روستاها لحاظ خواهد شد». اما فرماندار مهاباد این نامه را جعلی می خواند و می گوید: متن نامه اصلی متفاوت است.

به گزارش کردپرس، بهمن سال گذشته بخشنامه‌ای توسط آموزش و پرورش منطقه انزل ارومیه منتشر شده که در آن ملاک ارزشیابی و رتبه‌بندی معلمان را شرکت در مراسم ۲۲ بهمن اعلام کرده بود.

پس از بازنشر این نامه در فضای مجازی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بلافاصله با صدور اطلاعیه ای واکنش نشان داد و اعلام کرد که؛ «حماسه آفرینی ٢٢ بهمن، نیاز به ارزشیابی و ملاک برای رتبه بندی نبوده و نگارش چنین نامه و درخواست سطحی، ناشی از عدم شناخت درست مسئله، عدم رعایت قوانین اداری در این زمینه و خدشه‌دار کردن ارزش‌ها و مبانی انقلاب و بی‌احترامی به شأن معلمان منطقه انزل است. ضمناً به اطلاع فرهنگیان منطقه انزل می‌رساند جایگزین رئیس اداره مشخص و به زودی معرفی خواهد شد».

مشابه چنین رویدادی امسال همزمان با حضور استاندار آذربایجان غربی در مهاباد رخ داد. محمد صادق معتمدیان، روز هشتم شهریور ماه جهت حضور در آیین افتتاح ساختمان دانشکده علوم پزشکی مهاباد، در سفری یک روزه به این شهرستان سفر کرده بود.

چند روز بعد نامه ای اداری در اختیار خبرگزاری کردپرس قرار گرفت که گفته می شود در کانال تلگرامی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی از سوی مسئول دفتر بخشدار منتشر شده و بعدا حذف شده است!

بر اساس متن آن نامه؛ یک روز پس از سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد، بخشدار بخش مرکزی این شهرستان در نامه‌ای به اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران آن بخش از عدم حضور برخی دهیاران در جریان سفر استاندار به مهاباد انتقاد کرده و این عدم حضور را به تخصیص اعتبارات آن روستاها منوط کرده است!

او در این نامه؛ ضمن تقدیر و تشکر از اعضای  شوراهای اسلامی و دهیارانی که در مراسم استقبال از استاندار آذربایجان غربی و سخنرانی ایشان در مسجد شهریکندی حضور داشتند، آورده است: «دهیارانی که نام آنها ذکر شده علی رغم اطلاع رسانی جهت شرکت در مراسم حضور نداشتند و به عناوین مختلف از جمله مریضی خود یا اقوام، رفتن به سفر، مجلس ترحیم و دیگر بهانه‌ها سعی در توجیه غیبت داشتند، لذا مراتب در این خصوص و موارد مشابه در ارزیابی عملکرد و تخصیص اعتبارات برای روستاها لحاظ خواهد شد».

خبرنگار کردپرس جهت اطلاع از صحت و سقم این موضوع با فرماندار مهاباد تماس گرفت. حسن عباسی فرماندار مهاباد با جعلی خواندن نامه مذکور به کردپرس گفت: متاسفانه متن نامه اصلی تغییر یافته و منتشر شده است. نامه اصلی در سامانه فرمانداری مهاباد وجود دارد و سامانه هم قابل دستکاری نیست.

او ادامه داد: در نامه جعلی چنین آمده که به دهیاران بخش مرکزی اعتباری تعلق نمی‌گیرد در حالی که در نامه اصلی موضوع تخصیص میزان اعتبارات روستاها است که هنوز این نامه برای دهیاران ارسال نشده است.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: مسئول دفتر بخشدار و شخص بخشدار مدعی هستند که چنین نامه‌ای را منتشر نکرده‌اند و نامه اصلی در سامانه موجود بوده و با نامه منتشره متفاوت است.

عباسی همچنین گفت: بخشدار بخش مرکزی مهاباد برای هشتم شهریور ماه از ۲۵ دهیار دعوت کرده بود، تا در جریان سفر استاندار آذربایجان غربی و شرکت در جلسه ای با حضور ایشان شرکت کنند، اما من از بخشداران درخواست کردم از دعوت دهیاران برای شرکت در آن جلسه خودداری کنند، چرا که جلسه مربوط به بررسی موضوع و مشکلات حوزه شهری و به ویژه منطقه پشت تپ در مهاباد بود و لزومی نداشت که دهیاران در این جلسه حضور داشته باشند.

کد خبر 2760291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha