پرداخت ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس صندوق قر ض الحسنه امداد ولایت ترویج بانکداری اسلامی است، گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی از طریق این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی با بیان اینکه دهم شهریور ماه به نام روز بانکداری اسلامی نامگذاری شده است، گفت: این نهاد با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی از سال ۹۵ نسبت به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این صندوق هم اکنون به عنوان بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اقدام می کند، افزود: عدم دریافت سود و جریمه دیرکرد، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، عدم دریافت کارمزد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان، دریافت حداقل کارمزد صرفا یک بار به میزان ۳ درصد در  تسهیلات بیشتر از ۱۰ میلیون تومان، پرداخت تسهیلات با تضامین آسان و پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری از جمله خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجوه سپرده گذاری شده را به عنوان سرمایه گذاری استفاده نمی کند و صرفاً به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

طوسی با بیان اینکه از طریق این صندوق به ۱۶۹۰۰۰ نفرو در حدود ۱۱ درصد از جمعیت استان کردستان خدمات بانکی ارائه می شود، ادامه داد: همچنین از طریق این صندوق خدمات بانکی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و ینازمند و هفت هزار مادر باردار و شیرده دچار سوتغذیه ارائه خدمت می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون در حدود ۳۴۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان کردستان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه با این مبلغ و از ابتدای تاسیس صندوق ۴۰ هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده است، بیان کرد: ۲۴ هزار مورد آن تسهیلات کارگشایی، ۸ هزار و ۲۰۰ مورد وام اشتغال، ۳ هزار و ۴۲۲ مورد کمک به خرید مسکن، ۲ هزار مورد ودیعه مسکن، ۷۱۳ مورد شهریه دانشجویان و ۶۴۳ مورد نیز تسهیلات درمانی  بوده است.

طوسی گفت: یک هزار و ۲۷۷ مورد تسهیلات نیز از محل سپرده خیران پرداخت شده است.

کد خبر 2760306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha