وزیر خارجه ترکیه: در روزهای آتی پذیرای رئیسی در ترکیه هستیم/ دولت سوریه در بحث پ.ک.ک با ما همکاری بیشتری داشته باشد

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با امیرعبداللهیان گفت: در روزهای آتی پذیرای رئیسی رئیس جمهور ایران در ترکیه خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه که برای نخستین بار بعد از تصدی این سمت و در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری ترکیه به تهران سفر کرده، ظهر امروز (یکشنبه) ۱۲ شهریور ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت و پس از آن دو وزیر خارجه بر سر یک میز به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت: پیش از این به ایران سفر کرده بودم و این نخستین سفرم در این سمت است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در روزهای آتی پذیرای رئیسی رئیس جمهور ایران در ترکیه خواهیم بود.

فیدان بیان کرد: ایران و ترکیه دو کشور قدرتمند منطقه هستند و مسؤولیت ما این است که صلح و ثبات را در منطقه حاکم کنیم.

وزیر خارجه ترکیه بیان کرد: دیدگاه ما را در خصوص موضوع سوریه می‌دانید انتظارات ما از سوریه به شکل کامل روشن است. شهروندان سوریه که در کشور ما هستند به شکل کامل و سالم به کشورشان بازگرداند.

وی گفت: دولت سوریه در بحث پ.ک.ک با ما همکاری بیشتری داشته باشد و اینها از ملزومات ماست و مطمئنم جزو ملزومات سوریه نیز هست.

فیدان بیان کرد: درباره عراق و مبارزه عراق با تروریسم و اسلام هراسی با امیرعبداللهیان صحبت کردم. به عنوان ترکیه از حصول تفاهم بین ایران و عربستان بسیار خوشنود هستیم. عربستان، ایران و ترکیه کشورهای بزرگ و مسؤولیت پذیر منطقه هستند و اینکه اینها با هم رابطه صلح آمیز داشته باشند مهم است.

وی گفت: ادامه مذاکرات برجام برای ما مهم است و اطلاعات لازم را از امیرعبداللهیان دریافت کردیم.

کد خبر 2760362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha