نمایشگاه اکسپو 2025 ژاپن فرصت مناسبی برای معرفی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: نمایشگاه اکسپو 2025 ژاپن فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات آذربایجان غربی است.

به‌گزارش کردپرس، از میراث‌فرهنگی، علی سعادت‌آذر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد. رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این دیدار اظهار کرد: مردم ژاپن علاقه‌مند به هنرهای حوزه تمدنی و غذا بوده و این نوع گردشگری برای آنها جذاب است.

علی سعادت قلی‌پورآذر افزود: آذربایجان غربی با داشتن آثار تاریخی بی‌شمار، آب و هوای معتدل و تنوع غذایی بالا یک مقصد جذاب برای مردم ژاپن می‌تواند باشد.

او گفت: برای شناساندن آذربایجان غربی به مردم ژاپن باید برنامه‌ریزی خاصی انجام شود که در این راستا تهیه نشریه‌های الکترونیکی و چاپی برای توزیع در دانشگاه‌های ژاپن، همکاری با اینفلوئنسرهای این کشور، ارائه محتواهایی به صورت پاورپوینت در ژاپن، تولید محتوا به زبان ژاپنی در سایت ویکی پدیا و انتشار پوسترها و فیلم‌های معرفی استان در پیج‌های تبلیغاتی ژاپن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار کرد: بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی در این استان وجود داشته و از طرفی مهمان‌نوازی، صفای باطن و پاکی مردم استان نیز از جمله مولفه‌های مثبت در جذب گردشگر است.

مرتضی صفری تصریح کرد: برای معرفی استان در ژاپن تولید فیلم‌های مستند از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان و نیز تهیه فیلم‌های کوتاه ۱ تا ۳ دقیقه‌ای به زبان خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: همچنین باید برای طراحی هفته فرهنگی آذربایجان غربی و ارومیه در ژاپن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 2760381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha