صرف نظر از این که چه کسی حامی PKK است به مبارزه با آن ادامه می دهیم

سرویس ترکیه -  وزیر کشور ترکیه بر عزم دولت این کشور بر تداوم مبارزه با PKK صرف نظر از حامیان آن تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با یادآوری پنجمین سال از آغاز شکل گیری جمعیت مادران دیاربکر از عزم دولت ترکیه برای مبارزه با حزب کارگران کردستان (PKK) خبر داد. 

یرلی کایا با انتشار پستی در حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی پنجمین سالگرد آغاز شکل گیری جمعیت موسوم به «مادران دیاربکر» را گرامی داشت.

یرلی کایا در این پست نوشت:

«ایستادگی استوار مادران در مبارزه با تروریسم و ​​ناله‌های دلخراششان در سراسر جهان طنین انداز شد. صرف نظر از اینکه چه کسی پشت تروریست‌ها ایستاده و چه کسی از آنها حمایت می‌کند، مبارزه ما با تروریسم با استقامت و قاطعیت ادامه خواهد داشت.»

علی یرلی کایا همچنین تصویری کلاژگونه از دیدار خود با افرادی که مدعی عضویت در «جمعیت مادران دیاربکر» هستند منتشر کرد. تصویری که تنها 5 زن در جمعیت سی نفری آن دیده می شود.

گفتنی است، مادران دیاربکر جمعیتی است تشکیل شده از خانواده های برخی از اعضای PKK که از 5 سال پیش تا کنون با زدن چادر در مقابل ساختمان استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دیاربکر، خواستار بازگشت فرزندان خود هستند.

دولت ترکیه با حمایت از این خانواده ها مدعی است که HDP در فراری دادن فرزندان آنها و عضویت آنها در PKK نقش دارد. اتهامی که HDP هیچ گاه نپذیرفته است. 

برخی از اعضای این گروه تا کنون چندین بار با حمله به دفاتر HDP در شهرهای مختلف از جمله آنکارا، مدعی همکاری این حزب با PKK برای فراری دادن جوانان کرد شده اند.

کد خبر 2760394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha