عبدالمناف عثمان نویسنده کُرد که پس از سی سال زندان از ترکیه اخراج شده کیست؟

سرویس ترکیه - عبدالمناف عثمان نویسنده و زندانی سیاسی کرد پس از سی سال زندان، به مرکز دیپورت ادیرنه منتقل شد.

به گزارش کردپرس، عبدالمناف عثمان زندانی سیاسی کرد اهل حسکه پس از تحمل سی سال و شش ماه زندان در زندان های ترکیه، بدون این که عملا آزاد شود، از سوی نظامیان به مرکز دیپورت شهروندان خارجی در ادیرنه فرستاده شد. 

به نوشته مزوپوتامیا، عثمان که قرار بود به فرماندهی مانیسا منتقل شود، در تماسی تلفنی با اعضای خانواده اش از انتقال خود به کمپ مرزی ادیرنه خبر داد.

خلیل جوشکون وکیل عثمان هدف از انتقال پنهانی عثمان به کمپ ادیرنه را «انجام روند اخراج او از کشور ترکیه، بدون حضور وکیل و اعضای خانواده اش» توصیف کرد. 

عبدالمناف عثمان کیست؟

عثمان در سال 1965 در شهر حسکه، در کردستان سوریه به دنیا آمد. دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در این شهر گذراند و برای تحصیل در دانشگاه به دمشق رفت. عثمان تحصیلات خود را در دانشکده زمین شناسی دانشگاه دمشق به پایان رساند. عثمان که در 3 مارس 1993 در باتمان ترکیه بازداشت شده بود، در نتیجه محاکمه به اتهام «تلاش برای جدا کردن بخشی از سرزمین های تحت حاکمیت دولت ترکیه» توسط دادگاه امنیت حکومت ترکیه به حبس ابد محکوم شد. عثمان که در 28 سالگی دستگیر شده بود، پس از تحمل سی سال و شش ماه حبس، در سن 58 سالگی از زندان آزاد شد. او درخواست مدیران زندان مبنی بر اظهار پشیمانی از کارهای خود را رد کرد و به همین دلیل شش ماه بیشتر در زندان ماند.
 
عثمان نویسنده و روزنامه نگار است و پیش و پس از  از دستگیری خود در نشریات بسیاری قلم زده است. از او که با نام «مناف عثمان» می نویسد، تا کنون 9 کتاب منتشر شده که از این میان دو کتاب او در ترکیه به طبع رسیده است. همچنین پیشتر نمایشی از او با عنوان «دست شش انگشتی» در سالن های تئاتر شهر شهرداری کلانشهر دیاربکر به روی صحنه رفته است.

از عثمان تا کنون کتاب های زیر منتشر شده است:

گری شران (تپه شیرها)، رمان، نشر آرام، 2003؛
شینوک، داستان، نشر لیس 2011؛
ناموسنامه، رمان، نشر آرام، 2016؛
پلنگ-شورشنامه، رمان، نشر وه شانین، 2016،؛
سیلاوا باژاریان، داستان، نشر آزاد، 2017؛
سینور، رمان، نشر آریان/ترکیه، 2018؛
لِنوسکا لیلا (دفتر لیلا)، رمان، نشر آرام، 2018؛ 
سباره یا زندانه - جوهو، رمان، نشر سیتاو، 2019؛
سول (چپ)، داستان، نشر آریان/ ترکیه، 2021؛

عبدالمناف عثمان نویسنده کُرد که پس از سی سال زندان از ترکیه اخراج شده کیست؟ عبدالمناف عثمان نویسنده کُرد که پس از سی سال زندان از ترکیه اخراج شده کیست؟ عبدالمناف عثمان نویسنده کُرد که پس از سی سال زندان از ترکیه اخراج شده کیست؟ عبدالمناف عثمان نویسنده کُرد که پس از سی سال زندان از ترکیه اخراج شده کیست؟

کد خبر 2760432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha