پرداخت ۱۶۲۲ میلیارد ریال مالیات به شهرداری های کردستان

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: بیش از یک هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری گفت: این مبلغ براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می شود و منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند، افزود: مالیات از مردم اخذ شده و برای مردم هزینه می‌شود و حدود یک هزار و ۷۲۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار هستند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری سنندج با مبلغ افزون بر ۴۱۷ میلیارد ریال، شهرداری سقز با افزون بر ۱۶۷ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۱۴۲ میلیارد ریال و شهرداری بانه با بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

فعله گری ادامه داد: شهرداری های قروه بیش از ۷۹ میلیارد ریال، کامیاران حدود ۵۸ میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از ۵۰ میلیارد ریال، شهرداری دهگلان ۲۶ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره بیش از ۳۴ میلیارد ریال، کانی دینار ۱۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال و شهرداری سروآباد بیش از ۵ میلیارد و ۱۵۷ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در ۴ ماهه نخست امسال دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: به شهرداری های یاسوکند ۳ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال، بلبان آباد ۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال، زرینه ۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال، اورامان تخت ۳ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال، صاحب ۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال، آرمرده ۲ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال، سریش آباد ۷ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال، دلبران ۶ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال، دزج ۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال و شهرداری موچش ۳ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به اینکه افزون بر شهرها، همه روستاهای دارای دهیاری و بدون دهیاری نیز شامل این پرداخت ها می‌شوند، بیان کرد: به عنوان نمونه دهیاری روستای آساوله سنندج به میزان بیش از ۸ میلیارد ریال، دهیاری روستای دوشان بیش از ۷ میلیارد ریال و دهیاری روستای مالوجه قروه ۴ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 2760466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha