محرم اینجه شرط بازگشت خود به CHP را اعلام کرد

سرویس ترکیه - محرم اینجه اعلام کرد که در صورت تحقق برخی شرایط به حزب قدیمی خود CHP باز خواهد گشت.

به گزارش کردپرس، محرم اینجه رهبر حزب تازه تاسیس میهن، و از اعضای سابق حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنانی مدعی شد که در صورتی که تغییرات اساسی در ساختار و مدیریت CHP رخ دهد، او به این حزب باز خواهد گشت. 

اینجه چند روز پیش در پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود: «مقامات CHP که خواستار تغییر در آن هستند اما جرات رقابت با قلیچدار اوغلو (رهبر CHP) را ندارند، نمی توانند طیب اردوغان را هم تغییر دهند.» او در این پست مدعی شده بود که توانایی شکست دادن و راهی کردن اردوغان را دارد. 

اینجه روز گذشته در مصاحبه ای با خبرنگار T24، با اشاره به این که خواست تغییر را در میان اعضای CHP دیده است، گفت: «اگر تغییر صرفا شامل افراد باشد، این تغییر فایده ای نخواهد داشت اما اگر این تغییر در ساختار و اساسنامه حزب باشد، من آن را معنادار می دانم.»

او با اشاره به این موضوع که کسانی که خواستار تغییر رهبری CHP هستند، می خواهند خود به جای او بنشینند، گفت: «سیاست ورزیدن نیاز به جسارت دارد. اگر خواستار تغییر پایه ای در حزب هستید، باید این را بدانید که هم رهبر حزب را اعضای آن تعیین می کنند و هم نامزد حزب برای شرکت در انتخابات از سوی اعضای حزب برگزیده می شود. شما نمی توانید بدون برقراری دموکراسی در حزب خودتان، خواستار تحقق دموکراسی در کشور شوید.»

محرم اینجه در پاسخ به این پرسش که در صورتی که تغییرات اساسی در CHP رخ دهد به این حزب باز خواهد گشت یا نه؟ گفت: «چرا که نه؟ اگر تغییرات اساسی در CHP ایجاد شود، رئیس و نامزد حزب توسط اعضا انتخاب شوند و دموکراسی در این حزب محقق شود، این حزب تبدیل به حزب میهن خواهد شد. من هم باز می گردم. در آن صورت نیازی به تشکیل حزب جداگانه ای نیست.»

کد خبر 2760468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha