تقویت مواضع آمریکا در سوریه همزمان با درگیری میان اعراب و کردها

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه و اسپوتنیک روسیه، در یک هفته گذشته همزمان با تنش میان کردها و اعراب، ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا سه کاروان و محموله نظامی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ارسال کرده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه و خبرگزاری اسپوتنیک از اعزام سه کاروان نظامی توسط آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، همزمان با درگیری های دو هفته گذشته میان نیروهای دموکراتیک سوریه و جنگجویان وابسته به قبایل عرب در شرق دیرالزور خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک سوریه ادعا کرد ظرف یک هفته گذشته سه کاروان نظامی متعلق به آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش، سلاح، تجهیزات و لجستیک وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

کاروان های نظامی متعلق به آمریکا و ائتلاف از طریق گذرگاه غیررسمی الولید در غرب اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از جمله حسکه شده است.

بر اساس گزارش نشریه کردل آمریکا، یک هفته قبل از آغاز درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و قبایل عرب در دیرالزور نیز 50 کامیون تجهیزات و لجستیک مورد نیاز نیروهای آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه را از طریق گذرگاه مرزی الولید به شمال و شمال شرق سوریه  منتقل کرده اند.

این نشریه ادعا کرد درگیریهای شدید که از روز یکشنبه گذشته آغاز شد باعث توقف استخراج نفت از میدانهای نفتی تحت کنترل کردهای سوریه تحت محافظت نیروهای آمریکایی شده است.

بر اساس گزارش مجله نیولاینز آمریکا یکی از مطالبات اعراب دیرالزور بیرون رفتن نیروهای آمریکایی از منطقه و بهره مند شدن آنها از نفت استخراج شده از میدانهای نفتی شرق دیرالزور بوده است. با این حال، نشریه کردل آمریکا ادعا کرده است آمریکا یک هفته قبل از آغاز درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای اعراب در دیرالزور اقدام به تقویت مواضع خود کرده بود.

کد خبر 2760500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha