مقدمات انتقال ۴۰ زندانی ایرانی در ترکیه فراهم شد

جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در خصوص تسریع انتقال محکومین و اجرای موافقت نامه های مربوطه، توسعه و تقویت همکاری های قضایی و حقوقی ۲ کشور، برگزاری منظم نشست های کمیته انتقال محکومین و همچنین برگزاری مستمر کمیته راهبری حقوقی و قضایی دو کشور توافق کردند.

 به گزارش کرد پرس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تسریع انتقال محکومین و اجرای موافقت‌نامه‌های مربوطه، توسعه و تقویت همکاری‌های قضایی و حقوقی دو کشور، برگزاری منظم نشست‌های کمیته انتقال محکومین و همچنین برگزاری مستمر کمیته راهبری حقوقی و قضایی دو کشور توافق کردند.

سفارت ایران باشاره به ملاقات «عسکر جلالیان» معاون حقوق‌بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با «یلماز تونچ» وزیر دادگستری ترکیه، اعلام کرد: «پس از برگزاری نشست مشترک کمیته انتقال محکومین دو کشور در سطح معاونین وزیر و کارشناسان، با قول مساعد طرف ترکیه‌ای، مقدمات انتقال بیش از ۴۰ نفر از زندانیان ایرانی به کشور مهیا شد که امید است تا ماه آینده مراحل اجرایی آن نهایی شود».

بر اساس اعلام مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیشترین تعداد زندانیان ایرانی در خارج از کشور مربوط به ترکیه است.

«علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با ایسنا گفته بود: در سال گذشته و در آستانه نوروز ۲۶ نفر از زندانیان ایرانی در ترکیه به ایران منتقل شدند و رایزنی ما برای آزادی و انتقال سایر شهروندان ایرانی از ترکیه به داخل کشور ادامه داد.

کد خبر 2760522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha