پایان شهریور، آخرین مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سال ۱۴۰۱ توسط مدیران

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: با توجه به تکالیف قانونی، مدیران دستگاه های اجرایی موظف به جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه هستند.

به گزارش کرد پرس، اکبر محمدی در جلسه مدیریت هزینه کرد مانده اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال ۱۴۰۱ که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان کردستان برگزار شد، بر لزوم جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید همه دستگاه های اجرایی ضمن جذب کامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه جاری، نسبت به هزینه کرد بهینه، اولویت بندی هزینه کرد با توجه به پروژه های اولویت دار و با درصد پیشرفت فیزیکی بالا و در نتیجه استفاده بهینه از منابع اهتمام جدی داشته باشند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان انضباط مالی، آماده سازی کلیه فرآیندهای قانونی از جمله آماده سازی اسناد، برگزاری مناقصات و انتخاب پیمانکار در بازه زمانی مشخص و تعیین شده را از جمله راهکارهای اساسی در راستای جذب کامل اعتبارات در مهلت قانونی دانست و افزود: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در سطح استان موظف هستند نسبت به جذب کامل و بهینه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای حداکثر تا پایان شهریور ماه اقدام کنند و این سازمان بنا بر وظیفه ذاتی خود اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی سطح استان را به صورت هفتگی رصد و مورد پایش قرار خواهد داد.

محمدی تعامل بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیران دستگاه های اجرایی، ذیحسابان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان را لازمه دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده دولت عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا رایزنی های لازم با همه ذیحسابان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در جهت تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی با رعایت  قوانین و مقررات صورت گرفته است.

گفتنی است در ادامه دستگاه های اجرایی گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه و مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات سال ۱۴۰۱ را مطرح و راهکارهای پیشنهادی جهت هزینه کرد این اعتبارات تا پایان شهریور ماه سال جاری را ارائه کردند.

کد خبر 2760604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha