فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی صنایع‌دستی ایلام در ایام اربعین

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فروش بیش از ۵ میلیارد تومانی انواع صنایع‌دستی این استان در ایام اربعین خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی در ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه در ایام اربعین امسال، میزان فروش محصولات صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها ۵ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: وجود ظرفیت‌های هنری در فراوریات صنایع‌دستی این استان محرکی در جذب زائران و گردشگران و رشد میزان خرید آنها از صنایع‌دستی است.

شریفی اضافه کرد: استان ایلام از استان‌های پیشرو درعرصه فراوریات داخلی به ویژه صنایع‌دستی است و در ایام اربعین نمایشگاه‌های صنایع دستی شامل ۱۵۰ غرفه محصولات صنایع‌دستی در ایلام و دیگر شهرستان‌های مسیر زائران برای عرضه آثار دستی به زائران اربعین برپا شد.

او گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهر ایلام در شهرستان‌های دهلران، مهران، سیروان، چرداول نیز نمایشگاه فراوری و عرضه صنایع‌دستی دراربعین برپا شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: محصولات ارائه شده دراین نمایشگاه‌ها با ۱۰ الی ۱۵ درصد تخفیف به زائران و گردشگران عرضه شد.

او خاطرنشان کرد: اکنون ۳۳ رشته فعال صنایع‌دستی در استان وجود دارد که این رشته‌ها در بیش از ۱۵۰ کارگاه فعال استان با حضور بیش از ۱۰ هزار صنعتگر دارای پروانه تولید در حال فراوری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام برپایی نمایشگاه در ایام اربعین، بازارچه‌های ثابت صنایع‌دستی و برپایی نمایشگاه در ورودی جاذبه‌های تاریخی را فرصت‌های خوبی برای رونق بخشیدن به کسب و کار فعالان این عرصه عنوان کرد.

او ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

کد خبر 2760643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha