صدور احکام جایگزین حبس در ارومیه و میاندوآب

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور احکام جایگزین حبس جهت تهیه بسته‌های علوفه برای حیوانات، کاشت ۱۰۰ اصله درخت غیرمثمر در طرح جنگل و تهیه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی، با اشاره به صدور ۲ حکم جایگزین حبس اظهار کرد: بر این اساس محکومان باید لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان بی‌بضاعت مورد شناسایی در سطح شهرستان میاندوآب به ارزش ۷۰ میلیون ریال را تهیه کنند. 

او افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، ادریس بایزیدی رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان میاندوآب، با احراز شرایط قانونی، متهمین پرونده را به جای ۶ ماه حبس به تهیه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت مکلف کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در این حکم تاکید شده است اداره آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب با همکاری و هماهنگی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، با نظارت دادیار اجرای احکام کیفری نسبت به توزیع اقلام خریداری شده در بین دانش آموزان بی‌بضاعت این شهرستان به ارزش ۷۰ میلیون ریال اقدام کنند.

عتباتی در ادامه از تهیه بسته‌های علوفه برای حیوانات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و کاشت ۱۰۰ اصله درخت غیرمثمر در طرح جنگل کاری منطقه نازلو به عنوان حکم جایگزین حبس دادگاه بخش نازلو نیز خبر داد.

او با اشاره به صدور حکم جایگزین حبس شعبه اول دادگاه بخش نازلو برای تهیه ۱۵ بسته برگ A۴ و تحویل به اداره آموزش و پرورش گفت: تهیه بسته‌های علوفه برای حیوانات تحت قرق اداره محیط زیست استان تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و کاشت ۱۰۰ اصله درخت غیرمثمر در طرح جنگل کاری منطقه نازلو و تامین بسته‌های پوشاک بهداشتی برای بیماران صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به مبلغ ۵۰ میلیون ریال نیز در نظر گرفته شده است. 

رییس کل دادگستری استان افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، علی طالبی رئیس شعبه اول دادگاه بخش نازلو، با احراز شرایط قانونی، متهم پرونده را به جای ۲ سال حبس، به تامین موارد ذکر شده مکلف کرد. 

عتباتی در پایان اظهار کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با رویکرد ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

کد خبر 2760659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha