پیش بینی هواشناسی در آذربایجان غربی؛ نیمه شمالی رگبار/ نیمه جنوبی تندباد

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌های هواشناسی، رگبار باران از فردا، سه‌شنبه نیمه شمالی استان را فرا می‌گیرد و احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش کردپرس، یاسر اشتاد با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و برخورد صاعقه و خسارت به سازه های سبک در اثر تندباد وجود دارد، افزود: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها لازم است.

او با بیان اینکه پیش‌یابی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر وزش تندبادهای موقتی به ویژه در جنوب استان است، اضافه کرد: محکم‌سازی سازه های سبک و نیمه کاره و خودداری از تردد در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز تا روز چهارشنبه هفته جاری ضروری است.

اشتاد از عشایر استان نیز خواست تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان از چرای دام و تردد در ارتفاعات و نقاط مرتفع پرهیز کنند.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای شمالی بارندگی های رگباری گزارش شده، به ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با ۱.۶ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد.

اشتاد با اشاره به اینکه ۱.۲ میلیمتر باران نیز در خوی ثبت شد، اظهار کرد: شهرهای چایپاره، ماکو و شوط هم بارش‌های پراکنده داشتند؛ در ساعات آینده نیز بارش تگرگ در نقاط مستعد استان دور از انتظار نیست و لازم است کشاورزان تدابیر لازم را به‌کار گیرند.

او  اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نقده با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان چالدران با ۸.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین منطقه استان ثبت شد.

کد خبر 2760674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha