یکی از معابر موقت مرزی بانه به زودی بازگشایی می شود

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه گفت: در راستای حل مشکلات معیشتی مرزنشینان به زودی یکی از معابر موقت مرزی (کولبری) با ساز وکاری جدید بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس کمال خدری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه با بیان اینکه ۲۰ هزار کارت مرزنشینی برای مرزنشینان بانه تاکنون صادر شده افزود: با پیگیریهای جدی مسئولان و حمایت اعضای شورای تامین و پیگیری های جدی استاندار کردستان این خواسته مردم به زودی محقق می شود و مجوز ان نیز دریافت شده است.

وی یاد آور شد: در سال ۱۳۸۶ بنابر دلایل مختلف مرز کولبری بانه تعطیل شده یکی از مهمترین خواسته اکثریت مردم این شهر بازگشایی مجدد معابر موقت مرزی (کولبری) بوده و یکی از اهداف و برنامه های من به عنوان فرماندار پیگیری خواسته به حق مردم همان دفاع از بازگشایی مجدد معابر موقت مرزی بود.

خدری با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در بانه اجرا می شود گفت: به زودی این معبر با حضور مسئولین کشوری و استانی بازگشایی می شود و مزرنشینان بانه از مزایای مرزی بهره مند می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان بانه ۲ معبر موقت مرزی هنگه ژال و گله سوره وجود دارد که یکی از این معابر برای بهره برداری از مرزایای مرزی بازگشایی می شود که به زودی نیز یک مسئول با تجربه برای این معبر در فرمانداری تعیین می شود.

فرماندار شهرستان بانه خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مجدد معابر موقت مرزی نیاز به همکاری همه دستگاه ها داریم که به شیوه ای جدید این بازارچه اداره شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید تابع دستورات کشوری باشیم و بر اساس قانون باید عمل شود و باید این تسهیلات به کسانی پرداخت شود که اشتغال واقعی ایجاد کنند

خدری افزود: بانک باید براساس قانون عمل کنند و اگر دستگاه دولتی فردی را به بانک معرفی کردند باید تسهیلات به آنها پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: باید در دل مردم امید ایجاد کنیم و برای همکاری و جذب سرمایه ها آسان کاری کنیم و اشتغال پایدار و واقعی در شهرستان ایجاد کنیم.

وی افزود: اداراتی که افراد متقاضی را به بانک معرفی می کنند باید قبل از پرداخت تسهیلات از وضعیت فرد متقاضی از بانک ها استعلام بگیرند.

اشتغال ۸۴۷ نفر در سامانه رصد بانه ثبت شد

در ادامه نیز رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه با بیان اینکه تاکید دولت سیزدهم حل مشکل اشتغال است، گفت: تعهد ایجاد اشتغال برای امسال در شهرستان بانه یک هزار و ۷۶۷ نفر بوده که تاکنون ۸۴۷ نفر  معادل ۴۸ درصد تعهد امسال در زمینه ایجاد اشتغال اجرایی شده است.

فرشاد دباغی اظهار داشت: فراهم کردن شرایط برای اشتغال یکی از اولویت های دولت است که مقام معظم رهبری در شعارهای سال به آن توجه ویژه ای داشته که این نشان از دغدغه ایشان در این زمینه است.

وی اضافه کرد: بحث اشتغال یکی بحث فرا بخشی است که تمام نهادها در این زمینه نقش دارند که باید همه این نهادها در این زمینه همکاری کنند تا مشکلات در این زمینه به حداقل برسد.

دباغی گفت: سال گذشته ۱۳۰ درصد تعهد اشتغال در سامانه رصد محقق شده که در استان رتبه چهارم را کسب کردیم برهمین اساس از تمامی دستگاه ها اجرایی و بانک ها درخواست می شود که بحث اشتغال را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: افرادی که در سامانه رصد اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ثبت می شود باید توجیه شوند که در سه مرحله تلفنی، پیامکی و نظارتی بر فعالیت این افراد نظارت می شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت ارگان های مختلف در زمینه اشتغال و ثبت در سامانه رصد اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۱۲۰ نفر، بهزیستی ۸۲ نفر، بنیاد برکت ۷۷ نفر، بنیاد شهید و امور ایثارگران ۳۲ نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۹۱ نفر، صندوق کارآفرینی امید ۱۲ نفر، جهاد کشاورزی ۹۵ بسیج ازندگی ۴۷ نفر و شبکه بهداشت و درمان ۳۴ نفر را در سامانه  رصد ثبت کردند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از ارگان ها تعهد خود را عملی نکردند و که باید با  مکاتبات استانی پیگیری و راهکارهای را برای عملی کردن تهعدات خود بکار بگیرند.

دباغی گفت: تاکید استاندار کردستان بر این بوده که ارگان ها بر اساس تعهد خود کار نکنند بلکه بیش از تعهد و تا جایی که امکان دارد اشتغال واقعی را در سامانه ثبت کنند.

وی اظهار داشت: برای تسهیلات مشاغل خانکی ۱۰ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده که بر اساس این تسهیلات افراد متقاضی به بانک ها معرفی شده که تاکنون یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: سهمیه تسهیلات شناور در کل کشور تعریف شده که هر استان و شهرستان بتوانند تا پایان مهر ماه ۷۰ درصد سهمیه خود را جذب کند ۵۰ درصد اعتبار شناور تخصیص می یابد.

دباغی گفت: برای توسعه هنر شالبافی در آرمرده ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی به آن اختصاص می یابد.

کد خبر 2760689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha