مطالعات گام پنجم و ششم طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه تایید شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و بررسی می شود که مطالعات گام پنجم و ششم با اصلاح چند مورد تایید شد.

به گزارش کردپرس، رسول عطائی در سیزدهمین جلسه کمیته راهبری مطالعات طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه، اظهار کرد: این طرح پس از ارائه مطالعات توسط مهندسین مشاور مورد تایید قرار گرفت و مطالعات گام پنجم و ششم شامل تهیه کاربردهای پیشنهادی و شبکه معابر و ضوابط و مقررات ساخت و ساز و مشوقهای مورد نیازطرح خواهد بود.

وی افزود: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از یک سال گذشته آغاز شده  و این روند با جدیت دنبال می شود.

عطائی بیان کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تامین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقاء کبفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می شود.

کد خبر 2760690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha