سومین شب شعر کُردی گروس در بیجار برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سومین شب شعر کُردی ویرا به همت انجمن کُردی ویرا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی گفت: انجمن ادبی کُردی ویرا سومین شب شعر کُردی گروسی خود را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار برگزار می کند.

وی ضمن دعوت از همه شاعران گروسی، در جای جای ایران و جهان برای شرکت در این شب شعر، افزود: شعرای گروس با ارسال آثار خود به این شب شعر ضمن یاری انجمن آیینە شعر و ادب این دیار را آذین ببخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید براینکه اشعار ارسالی به این شب شعر باید به گویش کُردی گروسی باشد، اظهار کرد: براساس تصمیمات گرفته شده قالب و محتوا آزاد است.

دریایی ادامه داد: شعرها باید به رسم الخط کردی نوشتە شوند، ولی اگر شاعری با این رسم الخط  آشنایی ندارد، صدای خوانش شعرش را بفرستد.

وی با بیان اینکه شعرا باید آثار خود را تا ۱۰ مهرماه امسال به آیدی تلگرام @WIRA۴۰ ارسال کنند، یادآور شد: برای عزیزانی که به دلیل مسافت مکانی امکان حضور در شب شعر را نداشتە باشند، امکان حضور تصویری فراهم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: این محفل ادبی با هدف رشد و توسعه ادبیات بومی گروسی و شناخت شاعران این خطه از میهن اسلامی برگزار می شود.

کد خبر 2760721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha