فردا یکی از معابر مرزی بانه بازگشایی می شود

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه گفت: در راستای بهره مندی از مزایای مرزی و کمک به معیشت مرزنشینان فردا یکی از معابر مرزی در بانه بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس، کمال خدری روز سه شنبه در دیدار  با اعضای شورای تامین، امامان جمعه و جماعت، معتمدین، اصناف و بازاریان اظهار داشت: بازگشایی معابر موقت مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان و استان دارد و بازگشایی این معابر مهمترین خواسته مردم است.

وی افزود:در راستای خواسته مردم این شهرستان بحث بازگشایی معابر موقت مرزی توسط مسئولین استان و شهرستانی در دستور کار قرار گرفت و فردا یکی از معابر مرزی موقت بانه با حضور مسئولان استان و کشور بازگشایی می شود.

خدری با بیان اینکه معابر موقت مرزی هنگه ژال و گله سور در سال ۱۳۹۶ بنابر دلیل مختلف بسته شده گفت: تمام مرزنشینان شهرستان بانه که کارت مرزنشینی دارند می توانند از مزایای مرزی در مرز استفاده کنند. 

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد ناامنی در منطقه یاد آور شد: دشمن می خواهد با روشهای مختلف از بازاریان سوء استفاده کند و که باید بازاریان به انها اجازه ندهد و امنیت پایدار را در شهرستان بانه حفظ کنند چراکه مهمترین دغدغه دولت مردان اینکه بازار بانه فعال و پویا باشد.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه بازگشایی بازارچه موقت مرزی در بانه بصورت پایلوت اجرا می شود، افزود: دولت برنامه بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و عمرانی شهرستان دارد و بازگشایی مرز موقت  یکی از اقدامات است.

وی در ادامه افزود: بازاریان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند پیروزی این انقلاب بزرگ بدون همراهی بازاریان امکان پذیر نبود.

فرماندار شهرستان بانه خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به مناطق محروم شد به طوری بسیاری از روستاها و کوخ ها مرزی بانه از نعمت گاز، برق، آب آشامیدنی، خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه دولت مردان توجه ویژه ای به کردستان بویژه شهرستان بانه دارند، افزود: امسال اختتامیه گاز رسانی در شهرستان بانه برگزار می شود و تمام روستاهای صعب العبور و کوخ ها از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

خدری گفت: اگر امنیت نداشته باشیم دولت هم نمی تواند آنطور که شایسته است به مردم خدمات رسانی کند به دلیل همراهی مردم شهرستان بانه دولت مردان خدمات شایانی ارائه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به حضور مسافران در شهر یاد آور شد: به علت وجود ترافیک سنگین بویژه در پهنه تجاری شهر مسافران نمی توانند به راحتی خرید کنند که از بازاریان درخواست می شود برای آرامش مسافران خودروهای خود را در معابر عمومی پارک نکنند و برای عبور مرور از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

کد خبر 2760725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha