اجرای طرح هادی در ۲۴۳ روستای کردستان در سال جاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: تا کنون مطالعات طرح هادی در هزار و ۳۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به پایان رسیده و طرح ۲۴۳ روستا نیز تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

سعید رسولی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه وظیفه اجرایی پروژه های طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی برعهده این نهاد است، گفت: امسال طرح هادی در ۲۴۳ روستای کردستان اجرا می شود.

وی جذب اعتبارات مضاعف از مرکز را اقدامی بسیار مهم دانست و افزود: طی ۲ سال اخیر در اجرای طرح هادی از اعتبارات ملی میزان قابل توجهی جذب شد که رشد جهشی محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه ۲۴۳ پروژه طرح هادی در سال جاری اجرا می شود، اظهار کرد: همچنین آسفالت معابر روستایی ۱۵۱ روستا انجام شد و در سال جاری نیز ۹۲ پروژه آسفالت معابر روستایی در برنامه است.

رسولی با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ شاخص برخورداری از طرح هادی ۱۱ درصد از میانگین کشوری پایین تر است، ادامه داد: شاخص بهره مندی کشور از طرح هادی ۵۴ درصد است که این میزان در استان ۴۳ درصد است.

وی یادآور شد: در حال حاضر، مطالعات طرح هادی در هزار و ۳۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به پایان رسیده و طرح هادی در ۵۵۳ روستای استان نیز اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی از اهداف اجرای طرح هادی در مناطق روستایی است.

کد خبر 2760850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha