برگزاری دوره آموزش رایگان گلیم‌بافی در سرپل‌ذهاب

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب از برگزاری دوره آموزش رایگان گلیم‌بافی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، نادر رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: یک دوره کلاس آموزش گلیم‌بافی توسط اداره میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی در شهرستان سرپل‌ذهاب برای متقاضیان به صورت رایگان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: در این دوره ۱۲ نفر از صنعتگران شهرستان آموزش‌های لازم برای بافت گلیم را دیده‌اند.

او افزود: در مجموع در این دوره ۹۶۰ نفر ساعت آموزش به کارآموزان داده شده است.

رحیمی گفت: در پایان این دوران برای شرکت کنندگان کارت صنعت‌گری صنایع‌دستی صادر می‌شود که می‌توانند به بازار کار وارد شوند.

او افزود: این صنعت‌گران در صورت نیاز با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب، تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بهبود شرایط کیفی تولید محصولات صنایع‌دستی شهرستان است.

او گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۹۰ نفر متقاضی در سطح شهرستان کارت شناسایی، پروانه تولید افرادی و کارگاهی صادر شده است.

رحیمی در خاتمه افزود: البسه محلی، معرق و منبت چوب، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و سفالگری از جمله رشته‌های مهم صنایع‌دستی فعال در حوزه شهرستان سرپل‌ذهاب است.

کد خبر 2760939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha