سکوت از سر رضایت یا شرمساری/چرا رئیس هیئت کشتی کردستان به ضرب و شتم خبرنگار ورزشی واکنشی نداشت؟

سه شنبه ۲۸ شهریور ماه جاری خبری در میان رسانه های کردستان پیچید. ضرب و شتم، توهین و فحاشی رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج به خبرنگار و ورزشی نویس پایگاه اطلاع رسانی کردستان ورزشی «عادل خلیلیان»، خبر تلخی برای اصحاب رسانه کردستان بود، خبری که یک طرف ماجرا به قشری باز می گردد که همه، آنان را به عنوان پهلوان و بزرگ مرد می شناسند.

به گزارش کرد پرس، انتظار می رفت در همان ساعات اولیه انتشار این خبر، از سوی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، یا حداقل «جمشید خیرآبادی» رئیس هیئت کشتی کردستان، این حرکت «فرید عدنانی» رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج محکوم می شد و اگر توان عزل ضارب را نداشتند، حداقل در مورد درگیری رخ داده توضیحاتی  برای تنویر افکار عمومی ارایه می دادند، اما دریغ از حتی یک کلمه.

شاید این حرکت رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج به مذاق جمشید خیرآبادی خوش آمده که نسبت به ضرب و شتم، توهین و فحاشی ورزشی نویس با اخلاق سنندجی واکنشی نداشته، که اگر اینگونه باشد باید دیگر فاتحه ورزش پهلوانی کشتی را خواند.

البته از آن سو نیز که نگاه کنیم شاید از سر شرمساری، جمشید خیرآبادی نسبت به حرکت زشت و سخیف یار دیرین خود در هیئت کشتی کردستان، سخنی به میان نیاورده که اگر اینگونه بود نیز، حداقل تنها یک عذرخواهی یا دلجویی می توانست از این خبرنگار ورزشی داشته باشد.

کشتی کردستان روزگاری با نام پهلوانان و جوانمردانی مانند عبدالله چمن گلی، یوسف قادریان، محمد چمن گلی، مسعود مرادی، کامران معماری، فواد نیک بین، عبدالله عزیزی، ناصر روشنایی، ایوب آزموده و ... در کشور شناخته می شد و ورزش کشتی نیز دارای جایگاه و منزلتی بود، جایگاه و منزلتی که امروزه با حضور کسانی که نام کشتی گیر و رئیس هیئت کشتی را به یدک می کشند، رو به افول است.

حتی عقبگردهای چند سال گذشته ورزش کشتی کردستان که در دوران حکومت جمشید خیرآبادی و فرید عدنانی بر هیئت کشتی کردستان رقم خورده، باعث شده برخی از کشتی گیران و فعالان این ورزش در استان از نوع رفتار هیئت‌ کشتی کردستان با باشگاه ها و ورزشکاران انتقاد کنند و خواستار اصلاح رویه های گذشته شوند.

مسعود مرادی و فواد نیک بین ۲ پیشکسوت عرصه ورزش کشتی در کردستان هستند که از نحوه رفتار هیئت کشتی استان با باشگاه ها گلایه دارند و رویکرد فعلی را مخالف روحیە جوانمردی و انصاف در ورزش می دانند.

ظاهراً انعکاس و انتشار همین اخبار و انتقاداتی که از سوی عادل خلیلیان ورزشی نویس باسابقه و با اخلاق در چند سال گذشته نسبت به هیئت کشتی استان شکل گرفته، باعث شده که رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج این انتقادات را برنتابیده و در نهایت نیز خبرنگار ورزشی را مورد ضرب و شتم، توهین و فحاشی قرار دهد.

از آنجایی که این درگیری در محل اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان رخ داده و تمام اتفاقات به وسیله دوربین های مداربسته ثبت و ضبط شده اند، انتظار می رود حراست اداره کل که قانونا موظف به رسیدگی به این موضوع است، نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و آن را مورد پیگیری قرار دهد.

کد خبر 2761037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha