بازداشت پژوهشگر مسائل کردهای سوریه از سوی انگلیس 

سرویس جهان- پلیس ضد ترور انگلیس بنیانگذار مرکز اطلاعات رژآوا در کردستان سوریه را به محض ورود به این کشور بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، روزنامه گاردین از بازداشت مت برومفیلد، بنیانگذار موسسه اطلاعات رژ آوا توسط پلیس انگلیس در فرودگاه لوتون این کشور خبر داد.

 بر اساس این گزارش، مت برومفیلد که در چند سال گذشته به تحقیق و گردآوری اطلاعات در مناطق کنترل کردهای سوریه پرداخته، گزارش‌های مفصلی درباره اوضاع این مناطق به ویژه تاثیر حملات ترکیه تهیه کرده بود، از سوی پلیس ضد ترور بازداشت و بازجویی شده است.

 پلیس انگلیس از او درباره اهداف گزارش‌هایش سوال کرده و تلفن همراه و لپ تاپش را ضبط کرده است. این پژوهشگر ۲۹ ساله پس از ۵ ساعت بازجویی آزاد شده است اما تلفن همراه و لپ تاپش به او بازگردانده نشده است.

 قبلاً هم گزارش‌های زیادی درباره بازداشت شهروندان انگلیسی که به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه سفر کرده‌اند، منتشر شده است. چند شهروند انگلیسی هم که بعد از هجوم داعش به مناطق کردن نشین سوریه، به نیروهای کرد سوریه پیوستند، بازداشت و محاکمه شده‌اند.

 این شهروند انگلیسی بر اساس ماده ۷ قانون ضد تروریسم سال ۲۰۰۰ این کشور بازداشت شده است. پلیس انگلیس در سوالاتش از این شهروند روی تحقیقات برومفیلد در مورد مسائل کردها تمرکز داشته است.

 این پژوهشگر مسائل کردها در مصاحبه با گاردین تاکید کرده است که بازداشت او به خشم ترکیه از کردهای سوری ارتباط دارد. برخی شهروندان عضو جامعه کردهای انگلیس نیز از بازداشت مکرر خود توسط پلیس این کشور خبر داده‌اند.

کد خبر 2761040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha