ضربه جبران ناپذیر توقف صادرات نفت به اقتصاد اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه نشنال، توقف صادارت نفت اقلیم کردستان، این منطقه را از ماهانه بیش از 750000000 دلار درآمد محروم کرده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه نشنال در گزارشی از زیان جبران ناپذیر توقف صادارت نفت اقلیم کردتسان از طریق ترکیه به اقتصاد این منطقه کردنشین در شمال عراق خبر داده است.

بر اساس این گزارش، درآمد این منطقه از فروش نفت خام از طریق ترکیه ماهانه بیش از 750 میلیون دلار بوده است. اقلیم کردستان از شش ماه پیش و در پی توقف صادرات نفت خام از طریق خط لوله ترکیه درآمد خود را از دست داده است. مقامات اقلیم کردستان خسارت توقف نفت خام در این مدت را حدود 5 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

روزنامه نشنال از تاسیس شرکت های نفتی متعدد در اقلیم کردستان طی ده سال گذشته خبر داده اما از تعطیلی احتمالی آنها در آینده ای نزدیک خبر داده است. شش شرکت نفتی بزرگ خارجی که ببیشترین تولید نفت خام در اقلیم کردستان از سوی آنها صورت می گیرد، تاکنون با صدور دو بیانیه و ارسال نامه برای مقامات دولت آمریکا نسبت به زیان های جبران ناپذیر ادامه توقف صادرات نفت اقلیم کردستان هشدار داده اند.

بر اساس گزارش نشنال نیز، برخی شرکتهای کوچک نفتی نیز که با رشد صنعت نفت اقلیم کردستان بوجود آمدند اکنون در حال اخراج کارمندان خود در اقلیم کردستان و ایجاد دفاتر در بغداد برای ادامه فعالیت هستند.

کد خبر 2761070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha