صنایع بزرگ باید پساب را جایگزین آب زیرزمینی کنند

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یکی از اولویت‌های استان استفاده از پساب تصفیه شده برای صنایع آب بر و بزرگ و جایگزین کردن آن به جای منابع ارزشمند آب زیرزمینی است.

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه؛ عنوان کرد: هم افزایی و همکاری دستگاه ها در بحران های مختلف یک اولویت مهم است که در حوزه های مختلف این هماهنگی‌ها باید به کار گرفته شود.

وی به بارندگی‌های پیش رو در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدار هواشناسی باید دستگاه‌های مربوطه مراقبت کنند تا این‌ بارش‌های آسیب خاصی را برای مردم در پی نداشته باشد.

مقام عالی استان تاکید کرد: مجموعه‌هایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری ها باید با محوریت آب منطقه‌ای برای لایروبی رودخانه‌ها، محل عبور سیلاب‌ها و جاده های در معرض ریزش سنگ اقدام کنند تا آسیبی متوجه کسی نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ممنوعیت بکارگیری اتباع شرقی به عنوان نیروی کار در استان پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت بیکاری استان، به کارگیری اتباع شرقی به عنوان نیروی کار توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی دارای ممنوعیت قطعی است و در صورت مشاهده این موارد با هماهنگی نیروی انتظامی، این افراد باید جمع آوری شوند.

صحرایی همچنین به ضرورت برنامه‌ریزی برای محدود کردن کشت سیب زمینی توسط کشاورزان غیربومی اشاره کرد و گفت: به گفته جهاد کشاورزی حدود ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشاورزان غیربومی برای کشت سیب زمینی اجاره داده شده که آسیب‌های بسیار جدی را برای زمین های کشاورزی استان در پی دارد.
 
وی گفت: جهاد کشاورزی باید در قالب اهرم‌های تشویقی و تنبیهی به محدود کردن اینگونه کشت‌های بسیار آسیب زا بپردازد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: یکی از اولویت‌های استان استفاده از پساب تصفیه شده برای صنایع آب بر و جایگزین کردن آن به جای منابع ارزشمند آب زیرزمینی است.

وی گفت: هم اکنون ۲۲ میلیون متر مکعب از فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود و بر اساس تکلیف قانونی که باید آب منطقه ای آن را در قالب یک برنامه منظم در اختیار صنایع آب بر قرار گیرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ الزام قانونی برای انجام اینکار، آب منطقه‌ای برنامه مدونی را در زمینه روند واگذاری این پساب به صنایع و برنامه های آینده و مشوق های این حوزه را ارایه دهد.

کد خبر 2761167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha